Site icon Frapress

Μα τι να σου (πρωτο)πω για την Ματίνα;

Μαρίνα

Η Ματίνα Sous Peau κάνει μοναδικές διασκευές, εκπληκτικά dj set, σχεδιάζει κτήρια και τραγουδάει υπέροχα.

Αλλά ας ξεκινήσουμε από το σημείο που έκανε τη Ματίνα ευρέως γνωστή, τις διασκευές!

Πριν από πολλά χρόνια λοιπόν ο κολλητός μου, ο Τζωρτζ (Dj), μου λέει: βρήκα ένα mashup τρομερό, θα ‘ναι η πρώτη φορά που θα παίξω τραγούδι με ελληνικό στίχο.

Το τραγούδι ήταν το εξής…

Το ακούσαμε, το χορέψαμε σαν λυσσάρηδες και τελικά το αγαπήσαμε! Λίγο αργότερα ανακαλύψαμε (είχε βγει έναν χρόνο πριν) από αυτό τον ύμνο!

Τα χρόνια περάσανε και κάποια στιγμή ακούω κάτι μεταμορφώσεις εντελώς διαφορετικές από τις original.

Υπέροχες, μελωδικότατες και μπήκαν στο repeat non-stop!

Έκτοτε έχει κάνει πολλά mashups, κάποια μπήκαν στα αγαπημένα, κάποια όχι :P.

Όλα όμως είναι άκρως διασκεδαστικά!

Αυτό που την έκανε γνωστή όμως είναι η διασκευή των «μεταμορφώσεων» του αείμνηστου Βλάση Μπονάτσου.

Φυσικά συνεχίζει δυναμικά με εξαιρετικά αποτελέσματα, με προσωπικό αγαπημένο το standing next to me και το Frapress.gr και εγώ, έπρεπε να της μιλήσουμε!

Πως έφτασε μια αρχιτέκτονας να κάνει τόσο καλές διασκευές;

Έχω σπουδάσει βιολί, το οποίο σίγουρα σε ένα βαθμό με βοήθησε να μάθω να ακούω. Από εκεί και πέρα είναι μια προσωπική προσέγγιση σε κομμάτια που μου αρέσουν.

Στο τραγούδι πως μπήκες;

Μπήκα σε ένα δίδυμο τους blue square με τους οποίους «ανοίξαμε» τον Kiwanuka, στο πλαίσιο του release Athens. Αλλά είχα ξεκινήσει με τους My Drunken haze που τραγουδούσαμε κυρίως garage σε αγγλικό στίχο.

Έκτοτε έχω κάνει ένα live στο Gagarin με τον Papercut, ενώ φέτος το καλοκαίρι με αφορμή την πρόσκληση μου να παίξω στο TedX της Σύρου έκανα το πρώτο σόλο live μου, για να ακολουθήσει το 2ο αμέσως μετά στο Yupi Yaya festival της Δονούσας.

Πως ξεκίνησες με τις διασκευές;

Μου φαινόταν και ακόμα μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρον να βρίσκει κάποιος ένα κομμάτι και όντως να το διασκευάζει, με την έννοια να του δίνει μια άλλη αίσθηση.

Είναι σαν να βλέπεις έναν άνθρωπο μετά από χρόνια και να είναι γεμάτος ωραίες αλλαγές.

Και τα dj set τα έχεις σαν δευτερεύον χόμπι;

Κυρίως με αυτό ασχολούμαι και σίγουρα, κυρίως από αυτό βιοπορίζομαι.

Και τι παίζεις;

Αναλόγως τον χώρο και την περίσταση. Μου αρέσει να παίζω πολλά και διαφορετικά είδη! Από ψυχεδελικό ροκ και 60s, σε soul, funk, latin jazz και από ηλεκτρονικούς ήχους σε ελληνικά (πολύ σπάνια) και RnB. Η κρυφή μου αμαρτία είναι το RnB, ακόμα και τα πιο maistream κομμάτια.

Έχεις κάποια residancies;

Έχω μαγαζιά όπως το Χοροστάσιον και τον Κύριο (Κύριος bar, Μαβίλης), τον Μπλε Παπαγάλο και το Pop Up, που παίζω κάθε εβδομάδα, αλλά επειδή όπως σου είπα θέλω να παίζω διαφορετικά και δοκιμάζω πράγματα, γυρνάω αρκετά και εκτός Αθήνας.

Τον όποιο ελεύθερο σου χρόνο πως τον περνάς;

Κοίτα, όποιο χρόνο δεν τον αφιερώνω στην μουσική, προσπαθώ να ασχολούμαι με την αρχιτεκτονική.

Το κάνω και αυτό παράλληλα, δεν το αφήνω γιατί δεν έχω αποφασίσει ακόμα τι θα γίνω όταν μεγαλώσω!

Αλλιώς πάω βόλτες, cinema και πολλά ταξιδάκια, τα οποία πολλές φορές τα συνδυάζω με dj set.

Από τραγουδιστές νέους, παλιούς ποιους έχεις σε εκτίμηση;

Γενικά εκτιμώ πολύ τους αυθεντικούς ανθρώπους, εξού και τα λαϊκά μου ακούσματα. Παρόλο που δεν άκουγα ποτέ λαϊκά, έχουν μια αυθεντικότητα και ένα μεράκι που θαυμάζω.

Για αυτό δε συμπαθώ ιδιαίτερα το έντεχνο. Ο υπερβολικός συναισθηματισμός τόσο στο στίχο, όσο και στη μουσική και στην εκτέλεση, δημιουργούν έναν πλεονασμό που το κάνει να φαίνεται στημένο και ψεύτικο.

Από πιο σύγχρονους μουσικούς μου αρέσει πολύ σαν προσωπικότητα και σαν καλλιτέχνης ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, παρότι γενικα εντάσσεται στο έντεχνο.

Από τους ξένους λατρεύω τους Portishead, τους Air, τους Cinematic Orchestra, τον Kendrik Lamar, τους Hiatus Koyote και πολλούς που γράφουν ορχηστρική μουσική όπως ο Max Richter και ο Philip Glass.

Δύο πραγματάκια επιπλέον για την Ματίνα

Η Ματίνα γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Ιωάννινα. Από μικρή στην μουσική εξάσκησε και έμαθε άριστα ένα εκ των δυσκολότερων εγχόρδων, το βιολί. Έκτοτε πήρε το κολάι και από άλλα πολλά έγχορδα, το πιάνο, τα πλήκτρα και από τα κρουστά (πάνω-κάτω από όλα).

Ήρθε στην Αθήνα για να σπουδάσει αρχιτεκτονική και παράλληλα ξεκίνησε και η καριέρα της ως μουσικός. Σαν βιολίστρια έχει εμφανιστεί σε τραγούδια και live της Dusk, ενώ έχει συνεργαστεί και συνεργάζεται με τον Papercut.

To κανάλι της με τις «σοβαρές διασκευές» είναι το Matina sous peau, ενώ τα πιο ασόβαρα κομμάτια της τα ανεβάζει υπό το όνομα Matina mi sous peau και τρανταχτότερο της παράδειγμα είναι το εξαιρετικό mashup που μπλέκει Σάκη με Eminem…

Ευχαριστούμε πολύ την αγαπημένη μας φωτογράφο Εύα Μπελσεμέ και την Ματίνα για τον χρόνο της!

Σχόλια

Exit mobile version