Γιατί αναστέλλεται η λειτουργία του Uber και όσα ορίζει ο νέος νόμος!
Λάβαμε σήμερα το πρωί όλοι οι χρήστες της εφαρμογής το συγκεκριμένο mail…
“Αγαπητέ/ή …,
Είμαστε στη δυσάρεστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι ο νέος νόμος που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή περιλαμβάνει διατάξεις που επηρεάζουν τις υπηρεσίες ridesharing. Θα πρέπει να αξιολογήσουμε εάν και πώς μπορούμε να λειτουργήσουμε σύμφωνα με αυτό το νέο πλαίσιο. Για αυτό το λόγο, προχωράμε στην αναστολή της υπηρεσίας uberX στην Αθήνα, τη Δευτέρα 9 Απριλίου στις 23:59 μέχρι να βρούμε τις κατάλληλες λύσεις.
Καταλαβαίνουμε ότι βασίζεστε στην εφαρμογή μας για να μετακινήστε με ευκολία και ασφάλεια στην Αθήνα και αυτή η είδηση ίσως έρχεται ξαφνικά.
Δεν φεύγουμε όμως από την Ελλάδα. Προς το παρόν, θα συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα σας στην Αθήνα με την υπηρεσία uberTAXI.
Προσβλέπουμε στη συνεργασία με όλους τους σχετικούς φορείς στη χώρα, ώστε να βρούμε ένα τρόπο να απολαμβάνετε τα οφέλη των σύγχρονων τεχνολογιών όπως αυτή της Uber.
Ευχαριστούμε για τη στήριξη και την προτίμησή σας, καθώς συντέλεσαν στην μεγάλη επιτυχία της υπηρεσίας uberX στην Αθήνα.
Εις το επανιδείν, Αθήνα!
Η ομάδα της Uber Greece”
Tι ακριβώς είναι όμως η υπηρεσία uberX και ποια η διαφορά από το uberTAXI; Τι ορίζει ο νέος νόμος που οδηγεί στην αναστολή της πρώτης υπηρεσίας;
UberX
Η υπηρεσία UberX είναι αυτό που γνωρίζεις ως Uber και χρησιμοποιείς ακριβώς επειδή είναι φθηνότερο. Πρόκειται για ιδιωτικά ΙΧ που έχει μπει στην υπηρεσία επειδή πληρούν όλες τις προϋποθέσεις που θέτει η εταιρεία και χρεώνουν πολύ χαμηλότερα από τα κανονικά ταξί.
Στην περίπτωση της Ελλάδας το πρόβλημα δεν αφορά απλά και μόνο τον τρόπο φορολόγησης – η αδειοδότηση τέτοιων υπηρεσιών περιγράφεται λεπτομερώς στο νέο νομικό πλαίσιο– αλλά και στη λειτουργία της. Η εκμίσθωση οχημάτων και οδηγών από κάποιον ιδιώτη, διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες.
Το πλαίσιο της ορίζει ο νόμος 4093/2012, στον οποίο αναφέρεται ρητά πως ο ελάχιστος χρόνος μίσθωσης οδηγού και αυτοκινήτου είναι έξι ώρες. Αυτό σημαίνει ουσιαστικά πως δύσκολα μπορεί να εμπίπτει στις διατάξεις του νόμου, ένα δρομολόγιο με αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί την εφαρμογή UBER και το οποίο καλύπτει μια καθημερινή διαδρομή, αντίστοιχη με εκείνη που θα ακολουθούσε ένα ταξί. Επιπλέον, αν το δρομολόγιο ξεπεράσει τα 50χλμ, τότε επιβάλλεται βάση νόμου, επιπλέον χρέωση.
Όπως βλέπετε το Uber έχει να αντιμετωπίσει νομικά θέματα για την λειτουργία του από όλες τις πλευρές. Και αυτό δεν ισχύει μόνο στην χώρα μας. Η Uber έχει ανάλογα μπλοκαρίσματα σε Γερμανία, Ιαπωνία, Ιταλία, Δανία και άλλες περιοχές.
UberTAXI
Είναι η άλλη υπηρεσία της Uber, που δεν είναι τόσο γνωστή ακριβώς γιατί ουσιαστικά πρόκειται για κανονικά ταξί με άδεια επαγγελματική, που απλά κλείνοντάς τα μέσω της εφαρμογής έχεις 20% έκπτωση.
Tι ορίζει ο νέος νόμος:
Tην υποχρέωση να εκδίδουν άδεια και να συνάπτουν συμβάσεις με τους οδηγούς θα έχουν όσες εταιρείες διαμεσολάβησης ταξί, προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, παρέχοντας σημαντικές (έμμεσες ή άμεσες) εκπτώσεις στους επιβάτες. Απαλλάσσονται από την έκδοση αδείας, εφόσον αναπτύσσουν δραστηριότητα χωρίς εκπτωτική πολιτική. Αυτή είναι η γενική αρχή που περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου για τις μεταφορές που κατέθεσε στην Βουλή το υπουργείο Υποδομών.
Προστατεύονται έτσι οι οδηγοί ταξί από τον αθέμιτο ανταγωνισμό.
Εσείς τι πιστεύετε; Πείτε μας την γνώμη σας!