To Digital Marketing Academy 2017 αποτέλεσε όντως μια ακαδημία που μας έμαθε υπερβολικά πολλά μέσα σε μόνο 2 ημέρες!
Την Παρασκευή και το Σάββατο, 15 και 16 Δεκεμβρίου, βρεθήκαμε ολημερίς, στο εξαρχειώτικο TheCube, φίλοι του CollegeLink, συμμετέχοντες με όρεξη να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για το Digital Marketing και επαγγελματίες του κλάδου από μεγάλες εταιρείες, έτοιμοι να μοιραστούν μαζί μας βασικές γνώσεις και πιο advanced στρατηγικές σχετικές με τους επιμέρους τομείς του Digital Marketing.
Στην είσοδο μας υποδέχονταν oι ιδρυτές του CollegeLink, ο Γιάννης και ο Στέφανος, προκειμένου να μας δώσουν το πρόγραμμα και το καρτελάκι μας και να μας παραπέμψουν να σερβιριστούμε καφέ και πολλά ακόμη, μέχρι να ξεκινήσουν οι παρουσιάσεις.
Στο σημείο αυτό, θα μπορούσαμε να σου αναλύσουμε τι ειπώθηκε από κάθε ομιλητή κατά σειρά ανάλογη με το πρόγραμμα, ωστόσο θα το κάνουμε διαφορετικά, παρουσιάζοντάς σου τα διαφορετικά digital marketing topics που αναλύθηκαν και τι μάθαμε για αυτά από το σύνολο των παρουσιάσεων.
Η διαφήμιση στην εποχή του Ίντερνετ είναι ουσιαστικά ο core πυλώνας του Digital Marketing, καθώς -για να το πούμε ωμά- από εκεί βγαίνει το χρήμα. Η μοναδική πηγή εσόδων μέσω του διαδικτύου είναι για τα content sites, τις μηχανές αναζήτησης και τα social media η διαφήμιση και για τα e-shops η πώληση (επομένως για να πουλήσουν και αυτά πρέπει να διαφημιστούν).
Μεγάλο μέρος, λοιπόν, των παρουσιάσεων έκαναν λόγο και εστίαζαν στις διάφορες μεθόδους, με τις οποίες μπορεί κανείς να διαφημιστεί μέσα στο διαδίκτυο και στο γιατί έχει νόημα να το κάνει. (Αν δεν είχε νόημα δεν θα μιλούσαμε καν για ένα τέτοιο σεμινάριο και δεν θα ξεπετάγονταν συνεχώς νέα digital marketing agencies)
Why Digital Advertising?
Η αρχή στο θέμα έγινε με τον πιο δυναμικό τρόπο από την Νικολέτα Μερζιώτη, της εταιρείας Sleed, E-business και Digital Marketing Agency, από τις πιο βραβευμένες του είδους. Κι αυτό θα αντιλαμβανόσαστε ότι δεν είναι τυχαίο αν ακούγατε το πάθος με το οποίο η κα. Μερζιώτη μας βουτούσε στα ρηχά νερά του Digital Marketing, ως πρώτη κατά σειρά ομιλήτρια, απαντώντας στο πρωταρχικό ερώτημα WHY DIGITAL?
Και κάπου εκεί ύστερα από σημαντικότατα στατιστικά στοιχεία, που κατέδειξαν την χρησιμότητα και την σημασία του Digital Marketing, ήρθε στο προσκήνιο το κομμάτι της διαφήμισης… Google AdWords, Facebook Ads, βασικές κατηγορίες στις οποίες διακρίνονται οι διαφημίσεις της Google (Search / Dispaly Ads) και το πώς πληρώνει ο διαφημιζόμενος ανάλογα με το τι θέλει να πετύχει (impressions, clicks ή actions). Με όλους αυτούς τους όρους και τα μέσα μας εξοικείωσε με άκρως μεταδοτικό τρόπο η κα. Μερζιώτη.
Google AdWords
Την σκυτάλη στο θέμα των διαφημίσεων πήρε η αμέσως επόμενη ομιλήτρια, επίσης ειδική στον τομέα του Digital Marketing, η κα. Στέλλα Χαϊδεμενάκη, από την εταιρεία DigitalUp.
Η παρουσίασή της ήταν αμιγώς εξειδικευμένη στα Google AdWords, αναλύοντας στους συμμετέχοντες ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες για τις κατηγόριες διαφημίσεων και τις επιλογές που έχει ένας διαφημιζόμενος, τον τρόπο και τα εργαλεία με τα οποία μπορούμε να χειριστούμε λογαριασμούς πελατών ή δικούς μας για διαφημίσεις, καθώς και παρουσιάζοντάς μας την ανατομία μιας εμφανιζόμενης διαφήμισης στις μηχανές αναζήτησης.
Social Media Ads
Και έρχονται στην αμέσως επόμενη ομιλία, με τον CEO της Sleed, κύριο Στέλιο Ελιάκη, επίσης να μας εντυπωσιάζει με το υλικό της παρουσίασής του, practical tips για διαφημίσεις στα social media. Πώς να αποφύγεις τα fake accounts του Facebook όταν διαφημίζεις εκεί, πώς να στοχεύσεις μόνο σε συγκεκριμένους επαγγελματίες μέσω των διαφημίσεων του LinkedIn και πώς να κάνεις tracking το κοινό σου πριν ξεκινήσεις μια καμπάνια στο Facebook, ήταν μόνο μερικά από τα ερωτήματα που απαντήθηκαν στο συγκεκριμένο σημείο.
Ήδη αντιλαμβάνεστε πόσα θέματα καλύφθηκαν μέσα σε ένα μόνο σεμινάριο… Αλλά έχει και συνέχεια!
YouTube Ads
Φτάνουμε, λοιπόν, στο τέλος της πρώτης ημέρας, όπου για την διαφήμιση γίνεται ξανά αναφορά στην τελευταία παρουσίαση από την κα Veronica Soliman της Digital Minds. H ημέρα τελείωσε με τον πιο ευχάριστο τρόπο, αφού όχι μόνο μάθαμε για την διαφήμιση στα πλαίσια της μεγαλύτερης βίντεο πλατφόρμας, του Youtube, αλλά τεστάραμε τις γνώσεις μας μέσα από το απόλυτο Youtube Trivia Quiz. Οι 3 πρώτοι σε βαθμολογία από τους συμμετέχοντες κέρδισαν στο σημείο αυτό και δώρα από την Digital Minds!
Kαι κάπως έτσι μετά από κάμποσες ώρες ύπνου προχωράμε στην 2η ημέρα του σεμιναρίου, όπου το θέμα της online διαφήμισης πέφτει ξανά στο τραπέζι (Marketing σεμινάριο παρακολουθούμε… θα έλεγε κανείς ότι είναι λογικό), και βλέπουμε την διαφήμιση από τελείως διαφορετικές οπτικές γωνίες: Αυτήν του affiliate marketing, του mobile advertising και του e-mail marketing.
The Linkwise Case
Πώς, λοιπόν, η Linkwise, το 1ο δίκτυο affiliate marketing στην Ελλάδα, ήρθε να δώσει μια νέα επιλογή στις διαφημιζόμενες εταιρείες να προωθήσουν τα προϊόντα τους στο ευρύ κοινό και στα κάθε είδους sites την δυνατότητα να βγάλουν χρήματα αξιοποιώντας την φαντασία τους για native advertising και έχοντας τον απόλυτο έλεγχο του περιεχομένου που προωθούν και των προϊόντων που επιλέγουν να προτείνουν στο κοινό τους;
Ο Γιώργος Σωτηρόπουλος, Co-Founder της εταιρείας, μας τα εξήγησε όλα αυτά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Kι αν θες να μάθεις περισσότερα για το τι εστί LinkWise και Affiliate Marketing περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Mobile Ads
Αν κάτι έχουμε ακούσει το τελευταίο διάστημα σχετικά με τον κλάδο του Digital Marketing,
Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, οι διαφημίσεις στα κινητά έχουν αρχίσει να αποκτούν έναν δικό τους προσανατολισμό, για τον όποιο μας ενημέρωσε άψογα η Μάγκυ Κόντου, από την SimpleApps.
Bασικό πυλώνα της παρουσίασής της αποτέλεσε το gaming καθώς και η διαφήμιση εφαρμογών, εισάγοντάς μας στις καινούριες τακτικές των εταιριών, που δίνουν αντάλλαγμα στους χρήστες, που θα το αξιοποιήσουν στο παιχνίδι, προκειμένου να αφήσουν να τους προβάλουν διαφημιστικά βίντεο και στην διαφήμιση εφαρμογών με cpi(cost per install).
Email Marketing
Και φτάνουμε στο κομμάτι της διαφήμισης μέσω mail, στο οποίο μας καθοδήγησε με μαεστρία η κα Σοφία Σπανού από την εταιρεία ContactPigeon. Tα μυστικά, λοιπόν, μιας καμπάνιας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μάθαμε πως είναι πολλά. Από το να επιλέξεις το κατάλληλο θέμα και να μορφοποιήσεις σωστά το περιεχόμενο του μηνύματος με call to action, μέχρι την δυνατότητα unsubscribe και την καταλληλότητα της χρονικής στιγμής αποστολής.
Όλα αυτά τα είδαμε μέσα από χαρακτηριστικά παραδείγματα – best practices του είδους.
The Creative Part
Πώς όμως δημιουργείς την κατάλληλη διαφήμιση για ένα brand; Ο πελάτης σου έρχεται με συγκεκριμένες απαιτήσεις και εσύ πρέπει να βρίσκεις πάντοτε έμπνευση.
Στο σημείο αυτό, έχοντας φτάσει στο τέλος των δύο ημερών, ο κος Αριστείδης Γκότσης, από την διαφημιστική εταιρεία Sheepfish, ήρθε ναι μεν με στόχο να αναφερθεί στο Branding, ξέφυγε όμως από τις φορμαλιστικές προσεγγίσεις και κατάφερε να κλείσει το σεμινάριο με τον πιο inspiring τρόπο.
Αφενός ήταν το μοναδικό κομμάτι του σεμιναρίου που γυρίσαμε στις ρίζες του πατροπαράδοτου marketing, μέσω τηλεόρασης, εντύπων και ραδιοφώνου, και αφετέρου μπήκαμε οι ίδιοι στο πρακτικό creative κομμάτι της δουλειάς και συζητήσαμε real case scenarios και πώς θα τα διαχειριζόμασταν.
Σεμινάριο Digital Marketing χωρίς SEO analysis δεν γίνεται. Και το εγχείρημα να μας μυήσει στα βαθιά νερά του SEΟ ανέλαβε ο κος Δημήτρης Σκουρλής, από την εταιρεία NetStudio, πάντα πρόθυμος να μας βοηθήσει σε κάθε μας απορία.
Συγκεκριμένα μας πρότεινε και μας έδειξε την λειτουργία χρησιμότατων SEO Tools, ενώ μας εξήγησε βασικά τεχνικά λάθη που υπάρχουν σε sites και τα εμποδίζουν από το να ανέβουν στην 1η σελίδα των αποτελεσμάτων.
Αν δεν είχαν ενδιαφέρον όλα αυτά, τότε τι;
Και ερχόμαστε στο πιο οικονομικό τεχνικό part όλου του σεμιναρίου, με την Έλενα Χαϊλαζοπούλου από την Convert Group να μυεί ακόμα και εμάς τους πιο θεωρητικούς στην μαγεία ενός άκρως αναλυτικού business plan και την big data analysis.
Εγώ ιδέα για Business Plans δεν είχα στο παρελθόν, είχα όμως για την σωστή οργάνωση, και η παρουσίαση της κας Χαϊλαζοπούλου ήρθε να αγγίξει ακριβώς αυτή την ευαισθησία μου για σχολαστική δουλειά. Τόσο ή ίδια όσο και η Convert group σίγουρα κάνουν τέτοια, όπως φάνηκε.
Τι μας έμεινε απ’ όσα μας είπε; Το τι χρειάζεται να περιέχει ένα business plan για μελλοντικά e-shops, η σημασία των Infographics, oι τάσεις της εποχής στα online shops.
Τις τάσεις στα Social Media, όπως αναφέραμε πιο πάνω, μας τις ανέλυσε εξαιρετικά ο κος Ελιάκης, μαζί με διάφορα τεχνολογικά νέα που αφορούν τις πιο γνωστές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Τις πληροφορίες αυτές ήρθε να συμπληρώσει και ο Νίκος Μπέιντος, που έκανε εκτενή αναφορά στο πώς να χτίσεις ένα δυνατό community με το κοινό σου στα social media, χρησιμοποιώντας εργαλεία του Facebook for Businesses.
Ένας από τους βασικούς στόχους του Digital Marketing Academy 2017 ωστόσο, όπως και του CollegeLink φυσικά, είναι η συνδρομή στους νέους πτυχιούχους στην εύρεση εργασίας. Πολλές, λοιπόν, από τις εταιρείες που στήριξαν την διοργάνωση, έχουν ανοιχτές θέσεις και σίγουρα διάθεση να έρθουν επαφή και να κατατοπίσουν πολλούς από τους αξιόλογους συμμετέχοντες.
Η ομάδα Marketing πίσω από το πιο δημοφιλές betting site στην Ελλάδα, τoυ Stoiximan.gr, την πρώτη ημέρα μας ενημέρωσε για το πώς λειτουργεί το δικό τους Marketing τμήμα και για τις αρμοδιότητες που έχουν οι υπάλληλοί τους. Αναφορά έγινε και άκρως αξιόλογα projects που αναλαμβάνουν ως χορηγοί και χρηματοδοτούν, στηρίζοντας παιδιά από τις παραμεθόριες ελληνικές περιοχές αλλά και αξιόλογους αθλητές που πασχίζουν να βρουν χρηματοδότηση για να συνεχίσουν αυτό που λατρεύουν με πάθος.
Αντίστοιχα όλοι οι εκπρόσωποι της Sleed, της Digital Up, της NetStudio, της Digital Minds, της Sheepfish, της ContactPigeon και της Convert Group δεν δίστασαν να μας προτρέψουν να στείλουμε τα βιογραφικά μας και να τους συμβουλευτούμε για οποιαδήποτε επαγγελματική συμβουλή χρειαζόμαστε. Κάθισαν άλλωστε μετά τις παρουσιάσεις τους προκειμένου να συζητήσουν με τους συμμετέχοντες.
Τι μας έμεινε, λοιπόν, από όλα αυτά που ακούσαμε για το Digital Marketing;
1. Mobile is the next big thing!
2. Το YouTube είναι η νέα τηλεόραση και το καλύτερο μέσο για να στοχεύσεις στο κοινό του μέλλοντος.
3. Το πρώτο πράγμα που ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να κάνεις είναι να μάθεις το κοινό σου, για να στοχεύσεις σε αυτό.
4. Εγγυημένα πρώτος στις αναζητήσεις δεν θα είσαι ποτέ! Ο αλγόριθμος αλλάζει συνέχεια.
5. Be Innovative και σεβάσου το κοινό σου/τον πελάτη.
Ευχαριστούμε πολύ το CollegeLink.gr για την διοργάνωση! Αν σε ενδιαφέρουν και σένα τέτοια σεμινάρια, κάνε την εγγραφή σου τώρα!