Site icon Frapress

Digital Media Academy: Μία ημέρα αφιερωμένη σε όσους θέλουν να γίνουν δημιοσιογράφοι (φωτογραφίες)

Την Κυριακή 11 Ιουνίου έλαβε χώρα το Digital Media Academy που διοργανώθηκε από το CollegeLink.gr σε συνεργασία με το Frapress.gr

Σκοπός της διοργάνωσης αυτής ήταν η εκπαίδευση νέων που επιθυμούν και έχουν στόχο να ασχοληθούν με την αρθρογραφία και με τον κλάδο των Digital Media.

Καταξιωμένα ονόματα του χώρου παρευρέθηκαν στο Athens Center for Entrepreneurship and Innovation (ACEin) ώστε να δώσουν τα φώτα τους στους ανερχόμενους επαγγελματίες αυτού του κλάδου. Με εμπειρία σε εταιρίες όπως DPG Media Group, Protothema.gr, Newmoney.gr, Frapress.gr, Sleed ο κάθε ομιλητής μετέδωσε τις δικές του γνώσεις και τις δικές του απόψεις για την σημερινή κατάσταση του χώρου των Media.

Ομιλητές σε αυτή τη διοργάνωση ήταν η Σόνια Χαϊμαντά (Editorial Director @ DPG Media), ο Στέφανος Καστρινάκης (Φωτογράφος & ρεπόρτερ @ Protothema.gr), η Κατερίνα Καραμούτσου (Δημοσιογράφος @ Newmoney.gr), ο Αντώνης Μαντζαβίνος (Co-founder @ Frapress.gr), η Εβίτα Γοργορίνη (Co-founder @ Frapress.gr) και ο Γιάννης Ήμελος (Co–founder @ CollegeLink).

Κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων οι ομιλητές ήταν διαθέσιμοι για οποιαδήποτε ερώτηση ήθελαν να θέσουν οι συμμετέχοντες, ενώ παράλληλα μπορούσαν να διατυπώσουν τις απόψεις τους αλλά και τις ενστάσεις τους σε όσα ακούστηκαν.

Σύνοψη ομιλιών:

Κατερίνα Καραμούτσου

Μετά την έλευση όλων των συμμετεχόντων στον χώρο της διοργάνωσης οι ομιλίες ξεκίνησαν με πρώτη εκείνη της Κατερίνας Καραμούτσου.

Η Κατερίνα Καραμούτσου, δημοσιογράφος με εμπειρία τόσο στα παραδοσιακά ΜΜΕ όσο και στα ψηφιακά, έθεσε ως βάση της ομιλίας της ακριβώς σε αυτή τη σχέση ανάμεσα σε Traditional και Digital Media. Η ομιλία ξεκίνησε με την  αναφορά στον Roger Fidler ο οποίος έκανε την πρώτη σκέψη για την δημιουργία των tablets με σκοπό την χρήση τους για την «κατανάλωση» ειδήσεων και πληροφοριών από το κοινό.

Πράγματι, η Κατερίνα Καραμούτσου ανέφερε πως πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι η κατανάλωση ειδήσεων από τα tablets υπερτερεί έναντι τόσο των εφημερίδων όσο και των τηλεοράσεων και του ραδιοφώνου. Έρευνες έδειξαν επίσης ότι περίπου στο 2030 θα έχουμε αύξηση 80% των ψηφιακών μέσων.Η εποχή λοιπόν που διανύουμε είναι η λεγόμενη εποχή της «Ψηφιακής Επανάστασης» και η εποχή του «User generated content», η οποία διακατέχεται σε μεγάλο βαθμό από podcasts, blogs, vlogs, YouTubers και Influencers.

Η εποχή αυτή όμως χαρακτηρίζεται από “Too much information” γεγονός που αποδεικνύει ότι ο digital reader είναι λιγότερο συγκεντρωμένος όταν διαβάζει ειδήσεις από ότι ο traditional reader. Κλείνοντας, η Κατερίνα Καραμούτσου τόνισε πως όσο και αν ψηφιοποιηθούν τα ΜΜΕ τα hard skills θα είναι πάντοτε απαραίτητα.

Κατερινα Καραμούτσου, Δημοσιογράφος @ Newmoney.gr

Σόνια Χαϊμαντά

Δεύτερη ομιλήτρια του “Digital Media Academy” ήταν η Σόνια Χαϊμαντά. Με μεγάλη εμπειρία στον δημοσιογραφικό κλάδο από το 1990 και με την απασχόλησή της στην μεγαλύτερη εταιρεία ψηφιακών Μέσων στην Ελλάδα, τη DPG, η Σόνια Χαϊμαντά μας μίλησε για “Copywriting: News Vs Opinion”. Αρχικά, όρισε τι ονομάζουμε είδηση και τι γνώμη. Βασικό ερώτημα που τέθηκε κατά τη διάρκεια της ομιλίας της είναι τι συμβαίνει όταν η είδηση συγχέεται με την γνώμη.

Τα όρια για να περάσουμε από την είδηση στη γνώμη είναι λεπτά και για να μπορέσει κανείς να τα συγκρατήσει πρέπει να βάλει την είδηση στο πρίσμα του VIA από όπου μπορεί να διακρίνει τι αποτελεί είδηση (οι πληροφορίες) και τι γνώμη (σχόλια, προσωπικές απόψεις, πολιτικές σκοπιμότητες κ.ά.). Εν συνεχεία, η Σόνια Χαϊμαντά απέδωσε τους τρόπους με του οποίους μπορεί κανείς να διαχωρίζει την είδηση από τη γνώμη τόσο από το συντακτικό (όταν πρόκειται για γραπτό λόγο) όσο και από τις σωματικές κινήσεις (όταν πρόκειται για προφορικό). Κλείνοντας όμως, ανέφερε πως είναι εξίσου χρήσιμο να ακούμε και απόψεις φτάνει να μη τις συγχέουμε με τις ειδήσεις.

Σόνια Χαϊμαντά, Editorial Director @ DPG Media

Στέφανος Καστρινάκης

Με τη σειρά του ο Στέφανος Καστρινάκης, φωτογράφος και ρεπόρτερ στο Protothema.gr, μίλησε για τον δικό του κλάδο. Μας ανέπτυξε το τι είναι η δημοσιογραφική φωτογραφία και τι ορίζουμε ως ένα καλό φωτορεπορτάζ. Μια φωτογραφία που συνοδεύει ένα άρθρο ή ένα ρεπορτάζ αποτελεί το Α και το Ω για την δομή του αλλά και την υπόστασή του καθώς εκτός από αισθητικούς λόγους είναι αυτή που συνοδεύει το θέμα και «πείθει» τον αναγνώστη ή τον τηλεθεατή για την αξιοπιστία της είδησης.

Ο Στέφανος Καστρινάκης αναφέρθηκε εκτενώς και στο ζήτημα της κλοπής των φωτογραφιών αλλά και των πνευματικών δικαιωμάτων τόσο των φωτογράφων όσο και των φωτογραφημένων, θέμα που γέννησε πολλά ερωτήματα στο κοινό και έτσι αναπτύχθηκε μια γόνιμη συζήτηση κατά τη διάρκεια της ομιλίας του. Σημαντική αναφορά στα όσα είπε ήταν ότι μια φωτογραφία δε φτάνει να είναι άψογη από καλλιτεχνική άποψη αλλά πολλές φορές, όσο απλή και αν είναι, αρκεί να αποδίδει τη στιγμή και συνεπώς την είδηση.

Ο Στέφανος Καστρινάκης στην ομιλία του δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο γεγονός του σεβασμού από το φωτογράφο απέναντι στον φωτογραφιζόμενο. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε σε έναν “ηθικό κώδικα” που πρέπει να ενστερνίζεται κάθε φωτογράφος, σύμφωνα με τον οποίο δεν αποτυπώνονται στις φωτογραφίες παιδικά πρόσωπα, πρόσωπα επαιτών κλπ. Ο ίδιος εξήγησε τι διαφορά μπορεί να έχει η φωτογράφιση ενός φαινομένου με αυτήν ενός ανθρώπου σε απόγνωση!

Στέφανος Καστρινάκης, Φωτογράφος & ρεπόρτερ @ Protothema.gr

Εβίτα Γοργορίνη & Αντώνης Μαντζαβίνος

Co-founders του Frapress,gr και με προσωπική εμπειρία ο καθένας στα Digital Media έθεσαν ως θέμα της ομιλίας τους τη χρησιμότητα του WordPress ως CMS. Αρχικά, έγινε αναφορά στη σημερινή λειτουργία των media και έπειτα για τα οφέλη και τον τρόπο λειτουργίας των CMSs (Content Management System).

Από τα τρία που αναφέρθηκαν (WordPress, Joomla, Drupal) δόθηκε βαρύτητα στο WordPress. Οι ομιλητές ανέπτυξαν τον τρόπο χρήσης αυτής της πλατφόρμας καθώς και τα θετικά στοιχεία τα οποία υπερέχουν έναντι των άλλων δύο. Από αυτά τα θετικά στοιχεία βασικότερα είναι τα plugins τα οποία απλοποιούν κατά πολύ τη διαδικασία σύνταξης και δημοσίευσης των άρθρων.

Κλείνοντας, ο Αντώνης και η Εβίτα μίλησαν για το δικό μας site, το Frapress.gr, το οποίο κάνει χρήση της πλατφόρμας του WordPress, και ανέλυσαν τον τρόπο λειτουργίας του αλλά και της δικτύωσης του σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, γεγονός που το μετέτρεψε σε ένα ανερχόμενο Youth Cultural Community.

Εβίτα Γοργορίνη & Αντώνης Μαντζαβίνος, Co-founders @ Frapress.gr

Γιάννης Ήμελος

Τελευταίος ομιλητής του Digital Media Academy ήταν ο Γιάννης Ήμελος, Co-founder του CollegeLink.gr , ο οποίος με την εμπειρία του ως Digital Marketing Consultant μας μίλησε για το Digital Marketing και πιο συγκεκριμένα για User Attraction & Retention. Αρχικά, έγινε μια εισαγωγή στο Digital Marketing και στη σύγκρισή του με το Traditional, ενώ ακολούθησε ο τρόπος με τον οποίο μετριούνται οι προβολές και η ανταπόκριση των διαφημίσεων στα digital media.

Ο Γιάννης στην ομιλία του ασχολήθηκε κυρίως με μία σύνοψη γύρω από τα βασικότερα metrics του digital media. Ο βασικότερος άξονας αναφοράς του ήταν το οικοσύστημα πληροφοριών που προσφέρουν σήμερα οι περισσότερες από τις σουίτες που χρησιμοποιούμε. Αυτό ακριβώς είναι που δημιουργεί την πιθανότητα για ανάλυση σε βάθος, ώστε να εξετάσουμε ακριβώς τους λόγους που για παράδειγμα κάποιος χρήστης δε συνεχίζει σε 2η σελίδα ενώ κάνει το γνωστό σε όλους browsing.

Στη συνέχεια ο Γιάννης Ήμελος, αναφέρθηκε στην δυνατότητα αύξησης των οργανικών αποτελεσμάτων από τις αναζητήσεις στο internet μέσω του SEO, ενώ έκανε αναφορά και στις πληρωμένες υπηρεσίες που παρέχονται για τον ίδιο σκοπό μέσω της πλατφόρμας Google AdWords, το οποίο ανήκει στην κατηγορία του SEM. Η ομιλία του Γιάννη ήταν αυτή που αποτύπωσε όλα εκείνα τα στοιχεία που είναι απαραίτητο να γνωρίζει και να κατανοεί οποιοσδήποτε ασχολείται με το κομμάτι των Digital Media.

Τέθηκαν ερωτήσεις κατά περίπτωση από αρκετούς από τους παρευρισκομένους.

Γιάννης Ήμελος, Co–founder @ CollegeLink

1 / 15

Σχόλια

Exit mobile version