Η φωτογραφική έκθεση ”Η Άλλη Όψη Του Νομίσματος” πραγματεύεται ένα σύνηθες φαινόμενο -κοινωνικό, ψυχολογικό, φιλοσοφικό – της διαφορετικής απεικόνισης και αφομοίωσης προσώπων, καταστάσεων και πραγμάτων.
Αυτό που βλέπω είναι πραγματικό; Υπάρχει μία ξεκάθαρη όψη του ή περισσότερες και πως τις αντιλαμβάνομαι; Οι εμπειρικοί μας κόσμοι αντανακλώνται ως προσωπικές αλήθειες μιας διαφορετικής οπτικής με σκοπό να μεταδώσουν ένα μήνυμα: Κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις, κάθε στιγμή και κάθε ιστορία φέρει και μια διαφορετική προσέγγιση στο ταξίδι της προσωπικής μας έκφρασης.
Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι:
- Καραγεωργίου Μάριος,
- Καρέτσος Παναγιώτης,
- Μιχάλη Κατερίνα,
- Σωπάκη Μαριανίνα,
- Ταχιράι Χριστίνα,
- Χάμουζα-Γιοβανοπούλου Αλεξία.
Το Frapress ήρθε σε επαφή μαζί τους και τους ρώτησε για την δική τους οπτική, πως κέντρισαν οι ίδιοι το θέμα της έκθεσης και, τέλος, μας μίλησαν για τον εαυτό τους.
Ο Μάριος Καραγεωργίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1982. Σπούδασε ηλεκτρονική και στο παρελθόν εργαζόταν ως τεχνικός υπολογιστών. “Το μικρόβιο της φωτογραφίας“ όπως μας είπε, “αποδείχτηκε πιο δυνατό από την αγάπη του για την τεχνολογία“.
Σήμερα, προσπαθεί να “παντρέψει” τις δύο αγάπες του μέσα από την αποτύπωση στιγμών.
Παράλληλα, ο Μάριος τώρα σπουδάζει Φωτογραφία. Παρά τις σπουδές του πάνω σε αυτήν την τέχνη, τα τελευταία πέντε χρόνια ασχολείται με την φωτογράφιση και την βιντεοσκόπηση στον τομέα του γάμου και της βάπτισης, των events, και των διαφημιστικών και των τηλεοπτικών προγραμμάτων. Στόχος του με ότι “καταπιαστεί“, η καλαισθησία του αποτελέσματος. Γι’ αυτό, πέραν της αποτύπωσης, “πλάθει” το υλικό του, μέσω του μοντάζ, του coloring, του retouch για ένα άρτιο αποτέλεσμα
Ο Μάριος μας μίλησε για την οπτική του και μας εκμυστηρεύτηκε πως: “Υπάρχει μία θεωρία η οποία υποστηρίζει ότι τα άψυχα υλικά όπως το τσιμέντο και το μάρμαρο μπορούν να αποθηκεύσουν την ανθρώπινη ενέργεια όταν έχει υπάρξει πόνος. Το Σανατόριο της Πάρνηθας αποτελεί την μία όψη του νομίσματος. Η άλλη του όψη αφήνεται στο πάντρεμα του χώρου με ιστορίες βγαλμένες μέσα από την ανθρώπινη φύση και την παραφύση.”
Ο Παναγιώτης Καρέτσος είναι
Ο Παναγιώτης ως θεματική-οπτική είχε την παρακάτω άποψη: “Η ανακλαστική επιφάνεια και τα αντικείμενα που βρίσκονται κοντά σε αυτή δεν είναι τα κύρια στοιχεία της φωτογραφίας και ο πραγματικός σκοπός της φωτογραφικής πράξης. Είναι το μέσο που μου επιτρέπει να δω και να παρατηρήσω τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο κινούμαι και βιώνω καταστάσεις και συναισθήματα. Ο χώρος που με περιβάλλει και επιδρά πάνω μου, ειδωμένος όχι απόμακρα και με ουδέτερη στάση, ούτε σαν ένα αστικό τοπίο με τους κλασικούς κανόνες αισθητικής απεικόνισης, αλλά με εμένα ενταγμένο μέσα σε αυτόν σαν κομμάτι του και ταυτόχρονα σαν δικό μου θραύσμα του χρόνου μέσα από τη διάρκεια της καθημερινότητάς μου.“.
Instagram : panagiotis_krts
Έχει συνεργαστεί με διάφορες φωτογραφικές εταιρείες ως φωτογράφος σε κοινωνικές εκδηλώσεις και γάμους – βαπτίσεις. Λατρεύει να φωτογραφίζει, να ταξιδεύει, να βλέπει ταινίες, να χορεύει latin και να συλλέγει γνώσεις, εικόνες, εμπειρίες, γεύσεις και ότι αφορά τον Μικρό Πρίγκιπα της.
Η Κατερίνα οπτικά υποστηρίζει για το έργο της “Περπατούσα στο δρόμο και παρατηρούσα μορφές-ζωές καθώς έψαχνα να βρω που κρύβεται η δική μου άλλη όψη του νομίσματος. Διαφορετικότητα; Οικονομική κρίση; Αποξένωση; Έρωτας; Πάθη και αδυναμίες; Μετά από πολλά χιλιόμετρα κατέληξα πως η άλλη όψη του νομίσματος είναι η ίδια μας η ζωή. Όχι αυτή που γνωρίζουν και κρίνουν οι άλλοι αλλά αυτά που εμείς μόνο ξέρουμε για εμάς. Εμείς και οι πολύ δικοί μας άνθρωποι. Η όψη μας όταν είμαστε απεριποίητοι, η προσωπική μας διασκέδαση, αυτή που δεν εγκρίνουν απαραίτητα οι άλλοι. Ένα γεύμα μας και οι επιλογές μας για τα τρόφιμα και τις γεύσεις που διαλέγουμε εμείς να μας ζουν… Ο θρήνος μας μέσα μας για την απώλεια των δικών μας ανθρώπων. Αυτόν που δεν τον φωνάζουμε άλλα τον κρατάμε για εμάς! Για όλα αυτά που οι Άλλοι αδιαφορούν να δουν σε σένα αλλά δε σε νοιάζει γιατί η πραγματική μας ζωή είναι αυτή που είμαστε μέσα μας όταν νιώθουμε ελεύθεροι και αφήνουμε πίσω τους καλούς τρόπους και τις προσδοκίες των άλλων. Φωτογραφίζουμε χωρίς να νοιαζόμαστε αν καθυστερούμε τους άλλους, βλέπουμε μπάλα και βρίζουμε, περπατάμε χωρίς παντόφλες και δυναμώνουμε τη μουσική ως εκεί που μόνο εμείς θέλουμε. Είσαι 1 σε 7500000000, είμαι 1 σε 7500000000 και κανένας μας κέντρο του κόσμου. Καλή ζωή!”.
Instagram: kathrin.mihali
Facebook: Κατερίνα Μιχάλη
Η Μαριανίνα Σωπάκη είναι 25 ετών, απόφοιτος του τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και σπουδάστρια του ΔΙΕΚ της Ν. Κηφισιάς στο τμήμα Τέχνη Φωτογραφίας. Από μικρή λάτρευε ότι σχετιζόταν με τις τέχνες, να ζωγραφίζει, να κάνει χειροτεχνίες και να φωτογραφίζει. Έχει μια ιδιαίτερη προτίμηση στην ταξιδιωτική και αρχιτεκτονική φωτογραφία και θέλει οι φωτογραφίες της να γεννούν συναισθήματα και ιδιαίτερη ατμόσφαιρα.
Η Μαριανίνα κέντρισε το θέμα της έκθεσης ως εξής: “Βασισμένη στο κλασικό έργο του Lewis Carrol ”Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων” σκοπός μου είναι να αποτυπώσω μία σύγχρονη εκδοχή του παραμυθιού μέσα από σύμβολα και να το παραλληλίσω με την έννοια του προσωπικού ταξιδιού και της αλλαγής. Οι εμπειρίες που αποκτούμε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, είτε αυτό είναι πραγματικό είτε είναι ονειρικό, έχουν μεγαλύτερη σημασία από τον προορισμό και μας οδηγούν στην αντανάκλαση μίας άλλης όψης του ίδιου μας του εαυτού.”
Instagram: marianina.sop
Η Χριστίνα είδε κάπως έτσι το θέμα της έκθεσης : “Καταρρίπτοντας την έννοια του μονόπλευρου, προσέγγισα τις δύο πλευρές του υλικού και του πνευματικού όντος. Αναζήτηση μεταξύ πραγματικού και φανταστικού.”.
Τέλος, έμεινα εγώ… Θα μιλήσω σε τρίτο πρόσωπο για να φανώ επαγγελματίας! (ΝΟΤ).
Η Αλεξία Χάμουζα – Γιοβανοπούλου, λοιπόν, είναι 19 ετών και φοιτήτρια στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο Αθηνών όπου σπουδάζει στο τμήμα του BA in Media Production – Journalism και, ακόμη, είναι φοιτήτρια στο ΔΙΕΚ της Ν. Κηφισιάς στο τμήμα της Φωτογραφίας. Γνωρίζει αγγλικά και γαλλικά. Επαγγελματικά, στο παρελθόν, υπήρξε αρθρογράφος και φωτογράφος στο διαδικτυακό περιοδικό Athensstories.
Έχει συμμετάσχει σε ορισμένους Πανελλαδικούς και Παγκόσμιους διαγωνισμούς Φωτογραφίας, και σε κάποιους από αυτούς τους έχει κερδίσει. Έχει κατακτήσει το πρώτο βραβείο στον Πανελλαδικό Διαγωνισμό Φωτογραφίας της Σιβιτανιδείου Τεχνικής και Επαγγελματικής Σχολής με θέμα “Ημέρες του 2014” και το πέμπτο βραβείο του πρώτου διαγωνισμού Φωτογραφίας του εκδοτικού οίκου ΠΑΤΑΚΗ με θέμα “Ο τόπος μου”. Έχει παρακολουθήσει μία σειρά σεμιναρίων: το “Τηλεοπτικό Τοπίο – Εξελίξεις” με εισηγητή τον Ν. Χατζηνικολάου, το ”Camera Alexa – Cutting Edge Technology in Visual Art” με εισηγητή τον Β. Κασβίκη, το ”21ος αιώνας ευκαιρίες και προκλήσεις για τον καλλιτέχνη – δημιουργό” με εισηγητή τον Α. Πλέσσα και το ”Χρηματοδότηση της Κινηματογραφικής ταινίας: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και κρατικοί φορείς” με εισηγητή την Η. Βενάκη.
Σήμερα, επαγγελματικά, γράφει και φωτογραφίζει για τo Frapress και είναι ραδιοφωνική παραγωγός στο AKMI radio.
Εντάξει, τώρα θα μιλήσω σε α’ ενικό πρόσωπο, γιατί δεν χρειάζεται να υποκρίνομαι απέναντι στην οπτική μου.
Στην συγκεκριμένη έκθεση, πήρα μέρος, διότι ο τίτλος από μόνος του με εξέφραζε σε μεγάλο βαθμό. Υπάρχει, δηλαδή, το ενδεχόμενο το νόμισμα να μην έχει μόνο δύο όψεις αλλά και μία άλλη από αυτή που εσύ γνωρίζεις.
Προσωπικά, πιστεύω στην θεωρία της ιδιαιτερότητας, στην ομορφιά του “άλλου” και στο ξένο που αποπνέει το μαύρο. Ήθελα να αποδώσω την διαφορετική οπτική που μπορούν να έχουν δύο μορφές και πως αυτές οι δύο (μορφές) τελικά συγκλίνουν κάπου.
Οι πληροφορίες της έκθεσης:
Ημερομηνίες της έκθεσης: Από τις 7 μέχρι και τις 30 Απριλίου 2017
Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, και συγκεκριμένα: 7-9/04, 14-16/04, 21-23/04, 28-30/04
Ώρες λειτουργίας: 12:00-22:00
Χώρος: Ένας νέος χώρος Φωτογραφίας στο Περιστέρι (Περισσότερες πληροφορίες προσεχώς)
Επικοινωνία: 69 40 03 37 70
Email: mariosk9gr@gmail.com
Facebook page: Η Άλλη όψη του νομίσματος