Ο Luca Guadagnino και η μούσα του Tilda Swinton επιστρέφουν με την ταινία Κάτω Απο Τον Ήλιο, μία ταινία γεμάτη ίντριγκα,μυστήριο και ερωτισμό.
Η Ιταλογαλλικής παραγωγή ταινία Κάτω Από Τον Ήλιο έχοντας ήδη κερδίσει 2 από τα 4 βραβεία για τα οποία προτάθηκε στο Φεστιβάλ της Βενετίας έρχεται να ταράξει την Αυγουστιάτικη κινηματογραφική ραστώνη. Η υπόθεση της ταινίας αν και απλοϊκή δίχως πολλές ανατροπές κρατάει τον θεατή μέχρι το τέλος αν και ίσως τα 127 λεπτά της ταινίας να χωρούσαν μια ‘έκπτωση’.
Πλοκή: Έπειτα από επέμβαση στις φωνητικές χορδές, μια ροκ τραγουδίστρια (Τilda Swinton) ξεκουράζεται με τον σύντροφό της (Μattias Schoenaerts) σε μια απομονωμένη νησιώτικη βίλα. Ο ξαφνικός ερχομός ενός παλιού εραστή ( Ralph Fiennes) της και της νεαρής κόρης (Dakota Johnson) του θα ζωντανέψει επώδυνες μνήμες και θα δημιουργήσει επικίνδυνες εντάσεις.
Όσον αφορά τους πρωταγωνιστές της ταινίας κανείς δεν μπορεί να ξεχωρίσει ερμηνευτικά γιατί και οι τέσσερις συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον.Ο εξαιρετικός Ralph Fiennes (Great Expectations, Grand Budapest Hotel) κατά την διαάρκεια όλης της ταινίας είναι σε εγρήγορση όχι μόνο σωματική αλλά και πνευματική αφού παρακολουθεί τις κινήσεις των υπολοίπων και προσθέτει το ‘λιθαράκι’ του την κατάλληλη στιγμή συνήθως δημιουργώντας ίντριγκα μεταξύ των παρευρισκομένων.
Η συμπρωταγωνίστρια του Tilda Swinton (Only Lovers Left Alive, We Need To Talk About Kevin) παρόλο που το αρχικό σενάριο την ήθελε να μιλάει με περισσή δυσκολία κατά την διάρκεια της ταινίας επιλέγει να παραμείνει σχεδόν βουβή καθόλη την διάρκεια. Παρόλη την δυσκολία του ρόλου της καταφέρνει να τα φέρει είς πέρας χρησιμοποιώντας σχεδόν μόνο τις εκφράσεις του σώματος της. Η ερμηνεία της δεν υπολείπεται σε τίποτα σε σχέση με των υπολοίπων αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά το πόσο ταλαντούχα ηθοποιός είναι.
Ο Μattias Schoenarts (Danish Girl, Suite Francaise) συμπληρώνει το ‘ερωτικό τρίγωνο’ προσθέτωντας την απαραίτητη πινελιά ηρεμίας. Στο μεγαλύτερο κομμάτι της ταινίας τον παρακολουθούμε ήρεμο να παρατηρεί όλα όσα συμβαίνουν γύρω του χωρίς να αντιδρά. Ο ρόλος του θα χαρακτηριζόταν υποτονικός παρόλαυτα είναι εκείνος που θα φέρει την μεγάλη ανατροπή στην πλοκή της ταινίας!
Τέλος η Dakota Johnson χρησιμοποιείται από τον σκηνοθέτη σαν ένα άλλο ‘Μήλο της Έριδος’ ανάμεσα στους δύο άντρες. Ερμηνευτικά δεν είναι κάτι άξιο μνείας αφού το σενάριο δεν της δίνει καν το πάτημα που χρειάζεται.
Με ένα μέτριο σενάριο σαν αυτό του David Kajganich ο σκηνοθέτης Luca Guadagnino είχε μεγάλο φόρτο εργασίας να διεκπεραιώσει. Έτσι ξεκινώντας ήδη από την αρχή της ταινίας προσπαθεί να εγκλιματίσει τον θεατή σε αυτό το σκηνικό χλιδής που ζουν οι πρωταγωνιστές αλλά συνάμα και να προβάλει την πραγματικότητα κάνοντας μνεία στο μεταναστευτικό γεγονός το οποίο παρόλα αυτά ίσως είναι λίγο άτοπο.
Τα πλάνα δεν είναι αυθόρμητα αλλά άκρως επιτηδευμένα χωρίς αυτό να είναι αρνητικό για την ταινία. Επιπροσθέτως βλέπουμε ότι κάποιες καίριες λεπτομέρειες που βοηθούν την πλοκή (όπως τις γρατζουνιές μετα τον καυγά των 2 πρωταγωνιστών) ο σκηνοθέτης τις σερβίρει στο πιάτο του θεατή αφού σκοπός του είναι το φιλοθεάμον κοινό απλά να παρασυρθεί μέσα στο ατελείωτο Διονυσιακό καλοκαίρι.
Εν κατακλείδι η ταινία είναι σίγουρα κατάλληλη για να την δεις σε κάποιο θερινό σινεμά της πόλης και να αναπολήσεις τις διακοπές που μόλις τελείωσαν!