Site icon Frapress

Κάπως έτσι φωτογραφίζεις την κοινωνία σήμερα

Εικόνες που μας κάνουν να αισθανόμαστε άβολα – ενοχές και μία δόση ειλικρίνειας. Εικόνες που αποκαλύπτουν τον πραγματικό εαυτό μας και μόνο οι ίδιοι γνωρίζουμε. Κάπως έτσι φωτογραφίζεις την κοινωνία.

Επιμέλεια: Μαρίνα Κυβελέα

Η τέχνη είχε πάντα την ικανότητα να αναπαριστά την ανθρώπινη αδυναμία.

Λίγες πινελιές  ισοδυναμούν με χιλιάδες λέξεις…και είναι αρκετές ώστε να συναισθανθείς το πρόβλημα και να ζυγίσεις το πόσο αποκλίνεις από τα πάθη της ανθρώπινης  κατασκευής… ή που εμείς κατασκευάσαμε.

Είμαστε διαφορετικοί σε μια κοινωνία που τείνει να γίνεται όλο και πιο ομοι(ο)-άσχημη.

Η σελίδα @ARTEIDE συνέλεξε τις παρακάτω εικόνες που αποτυπώνονται παραπάνω από γνώριμες στο ψυχισμό μας.

Κάπως έτσι φωτογραφίζεις την κοινωνία σήμερα…

Από νορμοκοινωνικά προβλήματα, εξαρτήσεις, αλλοτρίωση. Σίγουρα δε μπορούμε να ανασυνθέσουμε  την δυσλειτουργική δομή στην καθολικότητα της, αλλά όπως λένε:

«η επίγνωση και η αποδοχή του προβλήματος σε συνάρτηση με την ευθύνη σου σε αυτό, τόσο για εσένα όσο και για τους άλλους,
είναι κάτι ουσιαστικότερο  από μια καλή αρχή».

 

Οι εξαρτήσεις πέτυχαν το σκοπό τους. Όσο μας πώρωσαν , τόσο μας ζημίωσαν.

Η τεχνολογία είναι αναμφισβήτητα από τις μεγαλύτερες αποδείξεις ότι η ανθρωπότητα εξελίσσεται συνεχώς.

Όμως η αλόγιστη χρήση της, που δεν χωρά σε πλαίσια εποικοδομητικής ενασχόλησης, (τόσο διαλλακτικά όπου να να τηρεί τα ιδανικά του ατόμου), αποχαυνώνει το πολυτιμότερο σύστημα του ανθρώπου, τον εγκέφαλο.

Δε παύει όμως να είναι θέμα χειρισμού. Γιατί η τεχνολογία προσέφερε πολλαπλές υπηρεσίες, διευκόλυνε την επικοινωνία, άνοιξε δρόμους αναζήτησης, διεύρυνε τους τομείς της ψυχαγωγίας. Οπότε:

«Δεν μιλάμε για μείωση της χρήσης (υπό προϋποθέσεις), αλλά για σωστή χρήση».

 

Επιτακτική η ανάγκη για παραγωγική διαχείριση του χρόνου.

Όχι αυτές τις μέρες ούτε τις γιορτινές… γενικά ελάτε πιο κοντά.

Ας σπάσουμε τα κλισέ, να τους εκπλήξουμε…ας ζήσουμε!

Ένα στερεότυπο εριστικό, αλλά αρκετά προωθημένο. Δίνει έμφαση στα πρότυπα της εμφάνισης που τείνουν  να ομοιάζουν ανά την εποχή, και στα πλαίσια της χάνεται το αντικειμενικό “καλαίσθητο”. Η κοπέλα στη μέση (defecto de fabrica) ταμπελώνεται ως “ελαττωματική κατασκευή”, σε αντιδιαστολή με τις υπόλοιπες (ενάρτιες) και δείχνει να δίνει έμφαση στο εσωτερικό, παρόλο που δε σαγηνεύει εξωτερικά.

Δεν είναι φυσικά απόλυτο, ούτε μια η άλλη, αλλά ένα επιτυχώς προωθημένο πρότυπο.

 

 

Σχόλια

Exit mobile version