Site icon Frapress

Συνέντευξη με τον εικαστικό Teodosio Sectio Aurea!

Μιλήσαμε με τον σύγχρονο εικαστικό Teodosio Sectio Aurea για τα έργα του, τα μελλοντικά του σχέδια και τις σκέψεις του για την τέχνη.

“Το όνομά μου είναι Teodosio Sectio Aurea και προσφέρω τις υπηρεσίες του μεσολαβητή μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας”. Έτσι συστήνεται ο σύγχρονος εικαστικός Teodosio που μέσα από τα έργα του, κυρίως αυτά που σχετίζονται με την δημιουργία των σκιών, μας ταξιδεύει στο δικό του μονοπάτι καλλιτεχνικής έκφρασης και μας αφήνει να συνδιαλλαγούμε πότε με γνήσια δημιουργήματα του μυαλού του και πότε με την αναβίωση έργων τέχνης σημαντικών καλλιτεχνικών μορφών του παρελθόντος.

Ο Teodosio είναι αυτοδίδακτος καλλιτέχνης και η σχέση του με την δημιουργία εκθεμάτων που σχηματίζουν συγκεκριμένες σκιές στον τοίχο προέκυψε όταν είδε κάποιον άλλον εικαστικό να προσπαθεί να δημιουργήσει σκιές και να καταλήγει σε ένα προβληματικό αποτέλεσμα, όχι και τόσο αψεγάδιαστο.

Έτσι πήρε την απόφαση να δουλέψει ο ίδιος με αυτόν τον τρόπο και σήμερα καταλήγει να είναι η τεχνική που τον έχει κάνει ιδιαίτερα διάσημο σε Ελλάδα και εξωτερικό. Εκτός βέβαια από τα έργα με σκιές ο Teodosio φτιάχνει και πίνακες ζωγραφικής με διάφορα μεταλλικά υλικά, έργα από λαμαρίνα, μοντέρνα έπιπλα και φωτιστικά. Ο Teodosio μίλησε στο Frapress και μοιράστηκε μαζί μας όμορφες σκέψεις και αλήθειες για την τέχνη του.

Κάθε έργο τέχνης που κατασκευάζετε, το οποίο καθορίζει την σκιά που επιθυμείτε να σχηματισθεί, αποτελείται από συγκεκριμένα υλικά και δημιουργεί ένα ανεξάρτητο καλλιτεχνικό προϊόν. Η επιλογή των υλικών αυτών, το σχήμα και το χρώμα είναι τυχαία ή έχει κάποιον κώδικα επικοινωνίας με την σκιά που δημιουργείται; 

Δεν θα έλεγα ότι είναι τυχαία τα υλικά, ούτε το σχήμα και χρώμα. Προσπαθώ να ταιριάξω το κάθε υλικό με την σκιά του. Ας πούμε την σκιά Ακίνα (σακούρα) την έφτιαξα από χειροποίητες μεταλλικές ανθισμένες κερασιές. Τα άνθη της σακούρας είναι σύμβολο της αισθητικής και γυναικείας ομορφιάς. Έτσι αποφάσισα το δεντράκι να έχει μια φιλοσοφική σχέση με την σκιά του.

Στο άλλο έργο χρησιμοποιώ αφηρημένα κομμάτια σιδήρου που ταιριάζουν παρά πολύ με το θέμα του Πικάσο, και με όλα αυτά τα αφηρημένα κομμάτια “ζωγραφίζω” στον τοίχο με φως και σκιά την δικιά μου εκδοχή της Guernica. Σχεδόν όλα τα γλυπτά μου έχουν μια φιλοσοφική σύνδεση με την πηγή τους.

 

Τα έργα σας παρουσιάζουν μια ποικιλία επιρροών που έχει συχνά χρονολογική, υφολογική και πολιτισμική απόσταση. Πως προκύπτει η απόφασή σας να ασχοληθείτε με καθένα από αυτά τα διαφορετικά στυλ; 

Όλες οι σκιές μου είναι θέμα έμπνευσης. Δεν θα μπορούσα να φτιάξω κάτι που δεν με εμπνέει. Αν κοιτάξετε τα έργα μου θα βρείτε επιρροή από παλιούς καλλιτέχνες που για μένα είναι ιδιοφυείς, δάσκαλοι. Μιλάω για τον Ντα Βίντσι, Μικελάντζελο Μπουοναρότι, Πικάσο, Νταλί, ή ας πούμε έχω εμπνευστεί παρά πολύ με την γνωστή χορεύτρια φλαμένγκο την Maria Pages, και έφτιαξα χειροποίητη ελιά Ανδαλουσίας που “γεννάει” μια σκιά της (το έργο αυτό έχει αληθινό πνεύμα μπορώ να πω).

 

Κάθε καλλιτέχνης αντιμετωπίζει τις δημιουργίες του σαν παιδιά του και αγαπάει εξίσου την κάθε μία από αυτές για διαφορετικούς λόγους. Υπάρχει ωστόσο κάποια δημιουργία σας που να σας είναι ιδιαιτέρως αγαπητή, κάποια που θα θεωρούσατε ίσως το αριστούργημά σας;

Κάθε έργο το αγαπώ με τον τρόπο του, κάθε έργο έχει γεννηθεί μέσα στο μυαλό μου και είναι πραγματικά μαγικό όταν από ένα απλό προσχέδιο στο χαρτάκι γεννιέται ένα αληθινό έργο τέχνης, ένα δημιούργημα του καλλιτέχνη. Με την Guernica πραγματικά αδυνάτισα, ήταν για μένα ένα έργο πρόκληση. Τελικά τα κατάφερα αν και τράβηξε πολύ ενέργεια από μένα. Είναι από τα αγαπημένα μου έργα. Στον πίνακα χρησιμοποίησα γέμισμα με φως και σκιά, μια πολύ σπάνια τεχνική.

 

Ποιο είναι το μεγαλύτερο καλλιτεχνικό σας όνειρο; 

Χμ….όνειρο ε; Το  όνειρό μου είναι να φτιάξω όλα αυτά που έχω μέσα στο μυαλό μου.

 

Η Ελλάδα της κρίσης, και των όποιων προβλημάτων την ταλανίζουν τα τελευταία χρόνια, δημιουργεί σίγουρα δυσκολίες στον βιοπορισμό κάθε ανθρώπου, πόσο μάλλον κάποιου που ασχολείται με την τέχνη. Πιστεύετε παρόλα αυτά ότι το δυσμενές κλίμα λειτουργεί επικουρικά ή ανασταλτικά όσον αφορά στην διάθεση για δημιουργία; 

Όπως έχω ξαναπεί, η κρίση με βοήθησε, με ξύπνησε. Θετική πλευρά υπάρχει παντού και σε όλα. Το ίδιο και η έμπνευση. Εδώ θα πω ένα απόφθεγμα του Coelho “να είσαι σαν πηγή που ξεχειλίζει και όχι σαν τη γούρνα που έχει πάντα το ίδιο νερό”.

 

Αν επιλέγατε μια διαφορετική εποχή για να ζήσετε και να δημιουργήσετε ποια θα ήταν αυτή και με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι θα εκφραζόσασταν καλλιτεχνικά; 

Η εποχή είναι μία: η εποχή της Αναγέννησης. Αληθινά ταλέντα,αληθινά υλικά… Αληθινή ενέργεια.Τους ζηλεύω πραγματικά! Θα ήθελα παρά πολύ να γνωρίσω τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι και να δω από κοντά πως δημιουργεί την γνωστή του τεχνική “σφουμάτο”. Για μένα είναι ο καλύτερος καλλιτέχνης όλων τον εποχών.

 

Έχετε αναφέρει ότι από μικρός αγαπούσατε την τέχνη και νιώθατε την ανάγκη να εκφραστείτε καλλιτεχνικά. Πέρα από το εικαστικό κομμάτι υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να γεμίζετε αυτή την ανάγκη σας; Ασχολείστε με κάποια άλλη μορφή τέχνης προσωπικά, χωρίς να νιώθετε την ανάγκη να την μοιραστείτε με το κοινό σας; 

Έχω πολλές πλευρές. Ζωγραφίζω, φτιάχνω γλυπτά, κάποια στιγμή θα ήθελα να ασχοληθώ και με φωτογραφία, κάτι σαν φώτο αρτ, να “παντρέψω” τις καλλιτεχνικές κατασκευές μου με φωτό. Επίσης, γράφω μικρές ιστορίες, θέλω να  φτιάξω και illustration στο χέρι για τις ιστορίες αυτές και να γίνουν μικρά βιβλία.

 

Κάποια έργα σας, όπως το “brain hemisphere in conflict” ή το “dance of celestial chemistry” είναι σίγουρα εντυπωσιακά αλλά συνάμα σε προβληματίζουν με την ακαθόριστη, έξω από την σφαίρα του λογικού απεικόνισή τους. Αν κάποιος σας ρωτήσει με ποιον τρόπο έγινε η σύλληψή τους και τι θέλει να επικοινωνήσει το τελικό προϊόν του δίνετε κάποια καθοδήγηση ως προς την ερμηνεία αυτού που βλέπει ή τον αφήνετε να συνομιλήσει μόνος του με το έκθεμα, όπως ο δικός του ψυχικός κόσμος του επιτρέπει; 

Τα έργα αυτά πρέπει να τα δει κανείς από κοντά, στην φωτογραφία δεν είναι ορατές όλες οι λεπτομέρειες. Είναι φτιαγμένα με μικτή τεχνική (σύρμα 3χλ, ακρυλικά, χρωματιστά χαρτιά πάνω σε καμβά). Για το πρώτο έργο νομίζω παίρνει κανείς την απάντηση απ’ τον τίτλο “brain hemisphere in conflict”. Αληθινό καλλιτεχνικό μυαλό!

Για το “dance of celestial chemistry” έχω μια περιγραφή για σας: Ο χορός της ουράνιας χημείας είναι ο συνδυασμός νοητικών υπερβάσεων, ψυχοσωματικών εκφράσεων και βιολογικών αντιδράσεων του κορμιού…είναι αυτό που ένας άνθρωπος αισθάνεται, όχι όμως ως απλή αίσθηση αλλά ως κάτι βαθύτερο, πιο εσωτερικό, που επιδρά στο σώμα και την ψυχή του.

Είναι ένας Διονυσιακός χορός, που μπαίνοντας σε αυτόν, οι πάσχοντες συμφιλιώνονται με τους θεούς, οι οποίοι τους οδηγούν σε κατάσταση έκστασης ως ένα είδος προνομιακής επικοινωνίας μαζί τους. Μια έκσταση δίχως τέλος και αρχή… δίχως περιγραφή και κατανόηση.

 

 

Τέλος, μπορεί να παρατηρήσει κανείς ότι ακόμα και όταν επιλέγετε να ζωγραφίσετε σε καμβά το μεταλλικό στοιχείο κάνει την εμφάνισή του. Ποια είναι η σχέση σας με αυτό το υλικό, το σας οδηγεί στην τόσο συχνή χρήση των μετάλλων στα εκθέματά σας; 

Ναι, επιλέγω το σίδερο σε όλα: στους πίνακες, στις σκιές, παντού… Είναι μια δύσκολη τεχνική και μ’ αρέσει αυτό. Ένας πίνακας έχει δύο θέματα, ένα είναι από σύρμα και το άλλο είναι από χρώματα. Όταν αυτά τα δύο γίνουν ένα βγαίνει πολύ ωραίο αποτέλεσμα, κάτι διαφορετικό και πρωτότυπο.

 

Θα μου άρεσε να κλείσουμε την συνέντευξη με κάτι που θέλετε να μοιραστείτε εσείς μαζί μας. Ακόμη κι έναν στίχο από κάποιο αγαπημένο σας τραγούδι, ας πούμε, ή δυο αράδες από ένα ποίημα. 

Να κλείσουμε την συνέντευξη με ένα τραγούδι, τι λέτε; Pink Floyd – Shine on your crazy diamond. Και μην ξεχνάς, δεν είσαι μια σταγόνα στον ωκεανό, είσαι ολόκληρος ωκεανός σε μια σταγόνα! 

Σας ευχαριστώ πολύ, Teodosio Sectio Aurea.

Μπορείτε να επισκεφτείτε τον ιστότοπο: http://teodosio.gr όπου θα βρείτε όλες τις πληροφορίες για τον Teodosio,

καθώς και την προσωπική του σελίδα στο facebook: https://www.facebook.com/pages/Teodosio-Sectio-Aurea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σχόλια

Exit mobile version