Site icon Frapress

Συνέντευξη με τα Media Neoperativa!

Πριν μερικές εβδομάδες αποφασίσαμε να γνωρίσουμε καλύτερα τους «συγκάτοικούς μας» στο Ρομάντσο, τα Media Neoperativa. Η Βάλια, ο Θάνος και ο Άγγελος απο τη διαχειριστική ομάδα μας παραχώρησαν αυτήν την συνέντευξη μέσω της οποίας θα μάθουμε για το ενδιαφέρον και καινοτόμο εγχείρημά τους, όπως επίσης θα δούμε και το επιχειρείν απο την σκοπιά των νέων αυτών οραματιστών.

1. Λίγα λόγια ο καθένας για τον εαυτό του, academic background και αγαπημένη ασχολία.

Θάνος: Έχω μεγαλώσει στο Άστρος Κυνουρίας και βρίσκομαι εδω στην Αθήνα για σπουδές. Αυτή την στιγμή είμαι τελειόφοιτος στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Αγαπημένη ασχολία είναι το τέννις. Μπήκα στον κόσμο της τεχνολογίας πριν 3-4 χρόνια μέσω μιας εθελοντικής ομάδας που είχε να κάνει με Web TV, ραδιόφωνο και ηλεκτρονικό περιοδικό.

Άγγελος: Εγώ είμαι γέννημα θρέμμα Αθηναίος, σπουδάζω εφαρμοσμένα μαθηματικά και ο τομέας μου είναι κυρίως η φυσική, η οποία μου αρέσει πολύ ως αντικείμενο. Παρ’ολα αυτά όσο περνούσε ο καιρός στο πανεπιστήμιο είδα οτι δεν ήταν αυτός ο κύριος τομέας με τον οποίο ήθελα να ασχοληθώ, γι΄αυτό και άρχισα να ψάχνομαι και σε άλλες δραστηριότητες: ήμουν επι 3 χρόνια μέλος της AIESEC, όπου έμαθα κυρίως τι άλλο υπάρχει στον κόσμο εκτός απο την φυσική και τα μαθηματικά και όπου άρχισα να ασχολούμαι με το κομμάτι της πληροφορικής. Αγαπημένη ασχολία πλέον είναι η πληροφορική.

Βάλια: Εχω μεγαλώσει στην περιοχή του Μοσχάτου. Σχολείο πήγα στον Πειραιά όπως και πανεπιστήμιο. Το πρώτο μου πτυχίο είναι στα οικονομικά απο το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, ύστερα ακολούθησε το International MBA στο ΟΠΑ και αυτή τη στιγμή εκπονώ την διδακτορική μου διατριβή πάνω στο κομμάτι της ψηφιακής διαδραστικής τηλεόρασης. Πάντα με ενδιέφερε ο κόσμος των ψηφιακών μέσων και επειδή ήταν το αντικείμενο του διδακτορικού μου είχα τη δυνατότητα να δω πώς πρακτικά στήνεται ενα τέτοιο εγχείρημα, πώς αυτό προωθείται έπειτα μέσω του marketing. Αγαπημένη μου ασχολία είναι το μπάσκετ και το τραγούδι, τα οποία εχω να τα ασκήσω και τα δυο αρκετά χρόνια.

2. Media Neoperativa. Θέλω να μας πείτε με πολύ απλά λόγια, με 3 φράσεις τι είναι.

Είναι μια προσπάθεια για συλλογή νέων δημιουργών σε μια κοινότητα έτσι ώστε να παράγουν περιεχόμενο μέσα σε projects και όλο αυτό απο εμας ως διαχειριστική ομάδα να προβάλλεται και να προωθείται στον ιντερνετικό κόσμο. Μια πρωτοβουλία να προσπαθήσεις να φέρεις τον κόσμο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων – που συνήθως δεν έχουν πρόσβαση στα ψηφιακά μέσα – στον ψηφιακό κόσμο και να έρθουν σε επαφή με media enthusiasts ώστε να παραχθεί ενα έργο που να προωθεί την προσπάθεια, την καινοτομία, την πρωτοτυπία των δημιουργών. Ένα ψηφιακό πρακτορείο πολυμεσικού περιεχομένου (βίντεο, ήχου, εικόνας και κειμένων) το οποίο βασίζεται σε μια κοινότητα δημιουργών για να παράγει projects με κοινωνικό, καλλιτεχνικό ή εμπορικό σκοπό.

3. Θέλω να μaς πείτε πώς προέκυψε η αρχική ιδέα και ποιο είναι το όραμα που κρύβεται απο πίσω.

Θάνος: Με αφορμή αυτό που είπα πριν όσον αφορά την ενασχόλησή μας με τον εθελοντισμό, είχαμε γνωριστεί με τα παιδιά. Οπότε μια παρέα των 5 βρέθηκε πέρυσι τον Απρίλιο να συζητάει οτι στο μέλλον βλέπει τον εαυτό της να ασχολείται πάνω σε κάτι το οποίο έχει να κάνει με τα media. Έτσι ξεκίνησε η προσπάθεια να βρούμε τι ακριβώς θα είναι αυτό και πώς θα το δομήσουμε ώστε να του προσδώσουμε γερές βάσεις και να αποτελεί το μέλλον μας. Στο πίσω μέρος του μυαλού μας στον καθένα υπάρχει το όραμα, το οποίο όραμα είναι να μπορούμε να προσφέρουμε στην κοινότητα των δημιουργών τα μέσα που χρειάζονται ώστε να κάνουν τις ιδέες τους πράξη και όλο αυτό να επικοινωνείται στον κόσμο.

Βάλια: Η τελική ιδέα προέκυψε απο πράγματα και εμπειρίες που είχαμε δει στο παρελθόν και είδαμε τι πέτυχε και τι οχι, τον τρόπο με τον οποίο αυτό το εγχείρημα θα είναι βιώσιμο, αλλά πίσω απο ολο αυτό κρύβεται η δική μας ανάγκη και επιθυμία να εκφραστούμε μέσω της παραγωγής περιεχομένου. Ήταν μια ανάγκη που αναγνωρίσαμε πως αυτή τη στιγμή δεν καλύπτεται από την αγορά, οπότε σκεφτήκαμε να φέρουμε ολη αυτήν την συνεργατική, δημιουργική κοινότητα σε μια κοινή και μεγάλη παρέα.


4. Πείτε μας ο καθένας ποιος είναι ο ρόλος του στην εταιρεία και τι είναι αυτό που σας παρακινεί κάθε μέρα και σας δίνει κίνητρο να συμβάλλετε και να δημιουργήσετε.

Βάλια: θα λάβω την πρωτοβουλία να απαντήσω εκ μέρους όλων λέγοντας οτι το κίνητρό μας είναι οτι έχουμε φανταστεί με εναν συγκεκριμένο τρόπο το μέλλον μας και θεωρούμε οτι αυτή είναι η αρχή για να το καταφέρουμε. Είμαστε της άποψης ότι αντί να ψάχνεις μια δουλειά που σου ταιριάζει, φτιάξε μια δουλειά που σου ταιριάζει. Η κρίση σου δίνει τη δυνατότητα να σκεφτείς εξω απο τα συνηθισμένα, out of the box. Ο τίτλος μου είναι αυτός του General Manager, κατ’ουσίαν εχω τον γενικό συντονισμό όλης της ομάδας, τυπικά είμαι ο άνθρωπος που αναλαμβάνει τις business level επικοινωνίες, πρακτικά, όμως, είμαι ο άνθρωπος που θα σκουπίσει το γραφείο (γέλια). Εκμεταλλεύομαι την εμπειρία μου για να βοηθήσω κι όλους τους υπόλοιπους. Παράλληλα, επειδή παράγω παρα πολλές ιδέες, είχα πάντοτε το πρόβλημα οτι έβλεπα τις ιδέες μου να «πέφτουν στο κενό». Τώρα, όμως, με την προσπάθεια αυτή βλέπω να υλοποιούνται ακόμα και οι πιο τρελές μου ιδέες. Τέλος, η συναναστροφή μου με την ομάδα μου μου δίνει ενέργεια και με κάνει να νιώθω νεα.

Θάνος: Απο αυτά που με παρακινούν να προχωράω κάθε μέρα, το ενα σίγουρα είναι η ομάδα κι αυτό διότι εργαζόμαστε για εναν κοινό σκοπό όλοι μαζί. Το δεύτερο όσον αφορά εμένα λίγο πιο προσωπικά είναι οτι επειδή, πέρα από το ρόλο μου ως Executive Manager, αναλαμβάνω και ένα πιο δημιουργικό κομμάτι καθώς ασχολούμαι με το video editing, όταν λαμβάνω έστω και μια μικρή επιβράβευση για την δουλειά που εχω κάνει, αυτό είναι κάτι το οποίο μου δίνει κίνητρο να εξελίσσομαι για μένα και την ομάδα μου ακόμα περισσότερο κάθε μέρα. Ως Executive Manager αναλαμβάνω ορισμένες “low-business” λειτουργίες όπως εσωτερική διαχείριση ορισμένων θεμάτων και επικοινωνιών που πρέπει να γίνουν στην ομάδα, καθώς και συμμετοχή σε εκδηλώσεις ώστε να επικοινωνείται ολο και περισσότερο η προσπάθειά μας.

Άγγελος: Για μένα το πιο σημαντικό κομμάτι σε μια start-up είναι η ομάδα, ίσως πιο σημαντικό κι απο το όραμα. Το δεύτερο είναι οτι σκέφτομαι τον εαυτό μου στην ομάδα και πώς μπορώ να εξελιχθώ προσωπικά, είναι το κίνητρό μου για να δίνω ακόμα περισσότερα πράγματα. Επίσης, όταν σκέφτομαι την ιδέα πλήρως υλοποιημένη έτσι όπως την έχουμε σκεφθεί, αντιλαμβάνομαι το πόσο μεγάλος είναι και ο αντίκτυπος. Ο ρόλος μου είναι στο τεχνικό κομμάτι, αυτός του IT Manager.

5. Πείτε μου μερικά “milestones” στην εξέλιξη της Media για να φθάσει εκεί όπου βρίσκεται σήμερα.

Πρόσφατα, μες στον Απρίλιο, η εταιρεία μας έκλεισε εναν χρόνο λειτουργίας. Θέλαμε να θέσουμε σωστές βάσεις, γι’αυτό και ξεκινήσαμε να λαμβάνουμε συμμετοχή σε επιχειρηματικούς διαγωνισμούς. Ένα καθοριστικό σημείο για τα Media Neoperativa ήρθε τον περασμένο Οκτώβρη, όταν σε μια θερμοκοιτίδα του ΟΠΑ υπήρχε ενα κομμάτι συμβουλευτικής όπου μας είπαν οτι η ιδέα μας ήταν παρα πολύ καλή, αλλά πολύ μεγάλη για να ξεκινήσει. Έτσι, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε απο την βάση και αρχίσαμε σιγά σιγά την χτίζουμε και να προσθέτουμε ένα ένα ολο και περισσότερα κομμάτια. Τρία είναι τα σαφή milestones: το mentoring που λάβαμε απο το ΟΠΑ, η επιτυχία μας στον διαγωνισμό RestartUp της Vodafone CU – BIOS που μας έδωσε το σπίτι μας και μας έχει ανοίξει πολλές προοπτικές και το τρίτο είναι ο πρώτος μας πελάτης, όπου αντιληφθήκαμε οτι είχαμε περάσει σε ενα στάδιο που τα πράγματα είχαν πια “σοβαρέψει”, στο στάδιο που επιχειρούμε και υλοποιούμε.

6. Τα Media Neoperativa, μαζί με το Frapress.gr αποτελούν έναν απο τους νικητές του διαγωνισμού RestartUp CU-BIOS. Μιλήστε μου για τα συναισθήματα όταν μάθατε για αυτήν σας την επιτυχία καθώς και τι σημαίνει αυτό για την εταιρεία.

Θάνος: Τελειώνοντας το interview, ξέραμε οτι είχαμε δώσει τον καλύτερό μας εαυτό και οτι για εμάς ήμασταν ηδη νικητές. Υπήρξαν δυο στιγμές: κατ’αρχάς όταν λάβαμε το τηλεφώνημα με το οποίο πληροφορηθήκαμε οτι είχαμε περάσει στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Φεύγοντας απο την συνέντευξη θυμάμαι πως τα συναισθήματα ήταν μόνο θετικά. Όταν λάβαμε το mail επιβεβαίωσης οτι είχαμε κερδίσει, πέρα απο το αρχικό κλάμα και γέλιο, έκανα αμέσως ενα print screen και το επικοινώνησα στην ομάδα. Το τι έγινε με τα τηλέφωνα μετά δεν περιγράφεται.

Βάλια: Για μένα η διαδικασία του διαγωνισμού είχε δυο βασικά συναισθήματα, το ενα ήταν της αυτοεπιβεβαίωσης, με την έννοια οτι κερδίσαμε με τη δημιουργία ενός βίντεο, κάτι το οποίο αποτελεί βασικό κομμάτι της δουλειάς μας. Ήταν μια επιβεβαίωση, λοιπόν, οτι αυτό που κάνουμε δεν φαίνεται ωραίο μόνο στα δικά μας μάτια, αλλά και στα μάτια ενός πιο έμπειρου. Το δεύτερο συναίσθημα ήταν αυτό της ανακούφισης διότι ήμουν εγω αυτή που είχε αναλάβει να βρει γραφείο (γέλια). Έχοντας έρθει στα προηγούμενα Open Days του Ρομάντσο, είχα σκεφθεί πως αυτός ο χώρος θα ήταν ιδανικός για την ομάδα μας. Οπότε μπορείς να πεις οτι ήταν καρμικό. Σα να κέρδισα ενα μικρό τζόκερ.

Άγγελος: Θα συμφωνήσω με αυτό που είπε η Βάλια και στα δυο σκέλη, αφενός μεν αποκτήσαμε εναν χώρο και ήταν ακριβώς αυτό που χρειαζόμασταν, αφετέρου δε έχει να κάνει με την επιβεβαίωση καθώς είδαμε την δουλειά μας να αξιολογείται σε πραγματικές συνθήκες.

7. Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον; Τι θα θέλατε να πείτε σε εναν νέο άνθρωπο που θέλει να δημιουργήσει στον χώρο της τεχνολογίας και των τεχνών αλλά διστάζει;

Βάλια: Σε εναν άνθρωπο που θέλει να δημιουργήσει αλλά διστάζει θα του πω αυτό που λέει και το motto μας: give life to your ideas and get discovered”. Εαν πραγματικά έχεις μια καλή ιδέα και την αγαπάς, θα βρεις τον τρόπο να την υλοποιήσεις. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να το αγαπάς διότι έτσι δεν χρειάζεσαι και πρόσθετο κίνητρο. Σχετικά με αυτά που είπαμε και πρωτύτερα, εχω να πω οτι η κρίση ειναι και ευλογία, καθώς σε κάνει να σκεφθείς. Για να χτίσεις επιχείρηση δεν χρειάζεσαι μεγάλο κεφάλαιο. Πρέπει να έχεις ανοιχτά τα μάτια και τα αυτιά σου, να μαθαίνεις, να δουλεύεις και έτσι θα τα καταφέρεις. Αυτή η νοοτροπία στην Ελλάδα δεν υπήρχε για πολλά χρόνια, ήμασταν λίγο «βολεμένοι». Εκτός αυτού, οποιοσδήποτε νιώθει την ανάγκη να εκφραστεί με δημιουργικό τρόπο, έχουμε να του πούμε το εξής: Join us! Έχουμε μια ολόκληρη κοινότητα με ανθρώπους που κάνουν αυτό ακριβώς, προσπαθούν να δημιουργήσουν και να βγουν προς τα εξω. Όσον αφορά τα σχέδιά μας, θέλουμε να φτάσουμε σε ενα σημείο όπου θα έχουμε χτίσει μια πολύ μεγάλη και δυνατή κοινότητα δημιουργών η οποία θα περιλαμβάνει ολα τα είδη καλλιτεχνών ώστε να μας επιτρέπει να φτιάχνουμε ακόμα πιο μεγάλα και πολυποίκιλα projects. Αυτό που κάνουμε αλλάζει το καθεστώς υπο το οποίο λειτουργεί η αγορά του digital media, είναι ενα καινούριο μοντέλο που πολύ θα θέλαμε να νιώσουμε κάποια στιγμή οτι είχαμε την πρωτοπορία να αναπτύξουμε. Ένας άλλος στόχος είναι να δημιουργήσουμε projects τα οποία να είναι μεγάλα και να δώσουν αξία στο όνομά μας και πρακτικά μιλώντας, στόχος άμεσος είναι να επιβεβαιώσουμε οτι η επιχείρησή μας βαίνει καλώς και είναι βιώσιμη.

Θάνος: Είναι κρίμα, εφόσον κιόλας μιλάμε για τομείς που σχετίζονται άμεσα με τη δημιουργία και τη δημιουργικότητα, το να νιώθεις μέσα σου αυτήν την ανάγκη να δημιουργήσεις και για κάποιο λόγο να κρατιέσαι, είναι ίσως κάτι το οποίο στο μέλλον κατα 99% θα το μετανιώσεις. Πλέον στην εποχή που ζούμε, το να βρείς κάτι έτοιμο είναι πολύ σπάνιο. Ακόμα κι αν υπάρχει ακόμα, όμως, τις περισσότερες φορές είναι κάτι με το οποίο συμβιβαζόμαστε και δεν είναι για μας. Πρέπει να βρίσκει ο καθένας αυτό που τον εκφράζει και δεν έχει τίποτα να χάσει με το να το διεκδικήσει. Πλέον έχουμε και τα μέσα.

Άγγελος: Έχω ακούσει αρκετούς ανθρώπους να λένε οτι δεν εκμεταλλεύτηκαν μια ευκαιρία που τους είχε δοθεί και το μετάνιωσαν. Μια καλή ευκαιρία εμφανίζεται μόνο μια φορά.

Ευχαριστούμε τη διαχειριστική ομάδα της Media Neoperativa για τον χρόνο της και ευχόμαστε κάθε επιτυχία στα σχέδιά της. Γνωρίστε τους καλύτερα στο www.neoperativa.media

 

Σχόλια

Exit mobile version