Παντού θα έρθεις σε επαφή με διάσημα logos παγκοσμίως. Είτε οδηγείς στο δρόμο και βλέπεις τις διαφημίσεις, είτε στο διάδρομο του σούπερ μάρκετ, με μια ματιά, αναγνωρίζεις αμέσως τη μάρκα, αλλά γνωρίζεις τι μήνυμα κρύβει; Είναι απίθανο, αλλά αληθινό.
Δείτε εδώ 30 διάσημα logos που κρύβουν μηνύματα, με τη χαλαρή έννοια τουλάχιστον:
1. VAIO
2. BASKIN ROBBINS
3. MITSUBISHI
To logo της Mitsubishi έχει βαθιά ιστορία. Συνδυάζει τo τρίφυλλο έμβλημα της Tosa Clan και το έμβλημα με τα τρία διαμάντια της οικογένειας Iwasaki. Τα τρία διαμάντια αντιπροσωπεύουν την αξιοπιστία, την αξιοπρέπεια και την επιτυχία. Επίσης, η λέξη Mitsubishi, σύμφωνα με την Penske Social, μεταφράζεται ως εξής: mitsu σημαίνει τρία και bishi σημαίνει τρούφα, που στα Ιαπωνικά σημαίνει ρόμβος ή σχήμα διαμαντιού.
4. NORTHWEST AIRLINES
Παρατηρείτε τη διαφορά ανάμεσα στο W και στο N, αλλά το κρυφό μήνυμα δεν είναι αυτό. Το τρίγωνο στον κύκλο δείχνει βορειοδυτικά, σαν πυξίδα.
5. ΑΜΑΖΟΝ
To πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι όταν βλέπεις το βέλος στο logo της Amazon είναι ένα χαμόγελο, καθώς η εταιρεία (θα) έχει στόχο τα χαμόγελα των πελατών της. Λοιπόν, παρατήρησε ότι το βέλος δείχνει από το a στο z, που είναι το τελευταίο γράμμα της αγγλικής αλφαβήτου. Αυτό σημαίνει, ότι η Amazon προσφέρει μια ποικιλία προϊόντων, από το A στο Z.
6. McDonald’s
Το M δε θα μπορούσε να σημαίνει τίποτα άλλο από McDonald’s! Βασικά, οι πελάτες ήταν αυτοί που παρερμήνευσαν το μήνυμα του logo, τουλάχιστον όπως μας λέει ο σύμβουλος του σχεδιαστή και ψυχολόγος, Louis Cheskin. Το 1960, η εταιρεία ήθελε ν’ αλλάξει το logo, αλλά ο Cheskin επέμεινε να μην κρατήσει το χρυσό κύρτωμα. Ο λόγος ήταν ότι οι πελάτες ασυνείδητα το συνέδεαν με το “συμβολισμό για τους γυναικείους μαστούς”. Είτε το πιστεύουμε ασυνείδητα είτε όχι, ο Cheskin τους έπεισε και τώρα το logo έχει αυτή τη μορφή, την οποία αναγνωρίζουμε παγκοσμίως.
7. Google
8. Tostitos
Tα ενδιάμεσα “Τ” δείχνουν δύο φίλους που μοιράζονται tortilla chips με σάλτσα.
9. Elefont
10. Hope for African Children Initiative
Υπάρχουν δύο τρόποι για να διαβάσεις αυτή την εικόνα: Μπορεί να βλέπεις το χάρτη της Αφρικής, μπορεί να βλέπεις, όμως και δύο πρόσωπα, ένα παιδί και έναν ενήλικο να κοιτάζονται.
11. Τoblerone
Tι παρατηρείς;
12. Pepsi
Το 2008 η Pepsi πλήρωσε 1 εκατομμύριο δολάρια στην Arnell Associates για ένα καινούριο logo. Ως αποτέλεσμα, η Pepsi πλήρωσε πολλά εκατομμύρια για να ανανεώσει τα πάντα. Τότε, διέρρευσε ένα έγγραφο της Arnell με τίτλο “Breathtaking Design Strategy”, που λέγεται ότι είχε ένα logo που έμοιζε με τον κώδικα του Da Vinci. Σύμφωνα με αυτό το έγγραφο, το logo της Pepsi βασιζόταν στο Feng Shui, την Αναγέννηση, την Γεωδυναμική της Γης, τη θεωρία της σχετικότητας, το σύμπαν και πολλά άλλα. Αυτό σημαίνει λοιπόν: το logo της Pepsi είναι το κλειδί για το σύμπαν.
13. ΙΒΜ
14. Goodwill
Το G στο Goodwill είναι στην πραγματικότητα ένα χαμογελαστό πρόσωπο.
15. Spartan Golf Club
To logo είναι ευφυές! Δείτε το από τη μια πλευρά και θα παρατηρήσετε μια περικεφαλαία, δείτε το από την άλλη και θα παρατηρήσετε έναν παίκτη του golf.
16. Unilever
17. Τοyota
18. BMW
Θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι το logo της BMW σχετίζεται με τον μπλε ουρανό και την προπέλα, από τότε που η εταιρεία κατασκέυαζε και aircrafts. Δεν ήταν αυτή η αρχική πρόθεση. Σύμφωνα με την NY Times, το σύμβολο προτάθηκε το 1917, αλλά η κατασκευαστική εταιρεία της προπέλας δεν είχε ιδρυθεί πριν το 1929, όταν έγινε διαφήμισή της με ένα aircraft. Τι σημαίνει; Τα χρώματα είναι άσπρο και μπλε για να δηλώσουν την ανεξαρτησία της Βαυαρικής περιοχής. Δεν έχει τη μορφή της σημαίας, διότι αυτό θα ήταν παράνομο, γι’ αυτό τα χρώματα τέθηκαν σε διαφορετική θέση.
19. Sun Microsystems
20. Wendy’s
Aν κοιτάξετε καλά στο κολάρο της Wendy, θα δείτε τη λέξη “mom” (μαμά). Το σκεπτικό είναι ότι όταν φανταστείς το φαγητό της μαμάς, θα σου έρθει στο μυαλό το φαγητό της Wendy.
21. Τhe Bronx Zoo
Αν παρατηρήσετε τα πόδια των καμηλοπαρδάλεων, θα δείτε ανάμεσά τους την πόλη.
22. Coca-Cola
23. FedEx
24. The Presbyterian Church
Η θρησκεία βρίθει συμβολισμών, οπότε δε θα εντυπωσιαζόσταν και πολύ αν μαθαίνατε ότι το logo κρύβει 8 σύμβολα, έτσι;
25. Eighty20
26. LG
Δεν είμαστε βέβαιοι για το Pacman, αλλά είναι ενδιαφέρον να το κοιτάξουμε κι έτσι. Υπάρχει ένα κρυφό μήνυμα στο logo: όλοι γνωρίζουν το πρόσωπο, αλλά η θέση του στον κύκλο, όπως και τα γράμματα “L” και “G” όχι. Σύμφωνα με την LG, το logo θέτει στο κέντρο την ανθρωπότητα πάνω απ’ όλα. Ο κύκλος συμβολίζει τον κόσμο, το μέλλον, τη νεότητα, την ανθρωπότητα και την τεχνολογία, ενώ το κόκκινο συμβολίζει τη φιλικότητα. Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν το κόκκινο γι’ αυτό το λόγο, αφού απ’ ότι φαίνεται ελκύει τους πελάτες.
27. Αdidas
Έχετε παρατηρήσει ότι το logo της Adidas μοιάζει με βουνό; Βασικά, αυτό θέλει να δείξει. Οι τρεις ρίγες, κομμάτι του πρώτου logo το 1967, δεν είχαν κάποιο σπουδαίο ερμηνευτικό ρόλο. Απλά έπρεπε να είναι μοναδικό. Τη δεκαετία του 1990 οι τρεις ρίγες μεταμορφώθηκαν σε βουνό, που απεικονίζει τα εμπόδια που πρέπει να ξεπερνούν οι άνθρωποι.
28. Häagen-Dazs
29. ΝΒC
Ναι, είναι ένα παγώνι. Έχετε σκεφτεί ποτέ γιατί έχει τόσα χρώματα; Αυτό συμβαίνει, διότι γύρω στο 1950, άρχισαν να εμφανίζονται οι έγχρωμες τηλεοράσεις. Ο ιδιοκτήτης του καναλιού είχε σημαντική θέση και στην RCA, την κατασκευαστική εταιρεία τηλεοράσεων, οπότε ήθελε να δείξει στο κοινό τι χάνει. H NBC, λοιπόν, δημιούργησε ένα πολύχρωμο logo για να προσαρμοστεί στη νέα τεχνολογία.