Καλοκαίρι 2001. Πιτσιρίκι 13 χρονών, μόλις είχα τελειώσει την Α’ γυμνασίου και είχα αρχίσει γενικά να ακούω μουσική πιο ενεργά αγοράζοντας μερικά CD (CD recorder ακόμα είδος πολυτελείας!) και γράφοντας κασσέτες. Κάπου εκεί είχα αρχίσει να δείχνω ένα ενδιαφέρον και προς το χιπ χοπ και τη δυναμική που τότε έβγαζε στα αυτιά μου, ερχόμενος σε επαφή από ένα μεγαλύτερο παιδί που έκανα τότε παρέα. Εκείνο το καλοκάιρι λοιπόν είχα αγοράσει 3-4 CD και ένα από αυτά ήταν το “Τα πιο όμορφα όνειρα είναι ανώνυμα” των Razastarr. Ο πρόλογος αυτός έγινε για να δείξει καταρχάς πως το συγκεκριμένο δισκάκι έχει και ιδιαίτερη συναισθηματική αξία εκτός των άλλων αφού σχετίζεται με προεφηβική ηλικία, πρώτα μουσικά ακούσματα και με όμορφα ξέγνοιαστα χρόνια.
Πολλές οι επιρροές, όχι μόνο από τις κλασσικές χιπ χοπ “μαύρες” φόρμες αλλά και από άλλα είδη όπως ambient, drum n bass (όμώνυμο κομμάτι πχ), reggae (“Βύρωνας”), λαϊκά (“Το πρωί”), κιθαριστική μπαλάντα (“Κανένας πόνος δεν είναι αρκετός”) και άλλα. Το τελευταίο κομμάτι αποτελεί και την καλύτερη ίσως χιπ χοπ μπαλάντα που έχει κυκλοφορήσει στα Ελληνικά. Οι ερμηνείες επιβλητικές και σε 3 κομμάτια συμμετέχουν φίλοι του γκρουπ, από FF.C, Παρεμβολές και Deadlock με πιο γνωστό το “Βύρωνας” αφιερωμένο στη γειτονιά τους.
15 χρόνια μετά συνειδητοποιώ τους λόγους για τους οποίους αγάπησα τόσο αυτό το δίσκο. Υποκειμενικοί και συναισθηματικοί; Μάλλον όχι μόνο τέτοιοι, σίγουρα και αρκετά αντικειμενικοί στο βαθμό που μπορεί να υφίσταται αντικειμενικότητα στη μουσική. Γι’ αυτό κιόλας φέτος, χάρηκα ιδιαίτερα που βγήκε κομμάτι από το γκρουπ μετά από 15 χρόνια και μάλλον θα κυκλοφορήσει και ολοκληρωμένη δουλειά (αυτά τα ενδιάμεσα χρόνια έχουν κυκλοφορήσει μόνο κάποιες σόλο δουλειές παρόλο που το γκρουπ ποτέ δε διαλύθηκε). Αναμένουμε κι εύχομαι το γκρουπ εκτός της αγάπης του σκληροπυρηνικού κοινού να αποκτήσει κάποτε και πιο ευρεία εμπορική επιτυχία μια και τους θεωρώ τους πιο αδικημένους της χρυσής πεντάδας γκρουπ των 90s (active member, terror x crew, ff.c, ημισκούμπρια και razastarr) κάτι στο οποίο έπαιξε και σίγουρα ρόλο και οι χαμηλοί τόνοι που κρατάγανε πάντα καθώς και η πλήρης αποχή απο κόντρες και διενέξεις.
Απολαύστε υπεύθυνα, όσοι δεν το έχετε ακούσει !
του Χρήστου Φαληρέα