Site icon Frapress

Τιτανικός: 5 μύθοι που διαδόθηκαν μέσω της ταινίας!

5 πράγματα που δεν ισχύουν για τον Τιτανικό και η ταινία μας τα πούλησε για πέρα ως πέρα αληθινά!

Επιμέλεια: Ιωάννα Αλεξοπούλου

Όλοι μας λίγο πολύ πλάσαμε στο μυαλό μας μια ιδανική ιστορία για τον Τιτανικό, έχοντας παρακολουθήσει ο καθένας μας πολλές φορές την ταινία και κυρίως έχοντας γίνει θύματα της κινηματογραφικής προβολής, που πρωταρχικό στόχο είχε να ενθουσιάσει και να “αγγίξει” τον θεατή και δευτερευόντως ενδιέφερε η παρουσίαση της αλήθειας.

Το BBC ύστερα από έρευνα και με αφορμή την επέτειο του ιστορικού αυτού γεγονότος φέρνει στην επιφάνεια 5 αλήθειες, οι οποίες είχαν διαστρεβλωθεί από τις ταινίες. Ο Τιτανικός παρέσυρε στον θάνατο 1.523 ανθρώπους από τους 2.223 συνολικά επιβάτες του και ακολούθησε μια ολόκληρη παραφιλολογία σχετικά με τις συνθήκες του ναυαγίου, δημιουργώντας μια σειρά από μύθους.

 

Μύθος 1: Το αβύθιστο πλοίο

Το αβύθιστο πλοίο είναι μια ιστορία που βολεύει πάρα πολύ το λαό, ένα χαρακτηριστικό που αποδίδεται εύκολα, προκειμένου η ιστορία του Τιτανικού να γίνει πιο ελκυστική. Σύμφωνα με τον Ρίτσαρντ Χάουελς του βρετανικού πανεπιστημίου Kings College, η ίδια η εταιρεία ποτέ της δεν είπε κάτι σχετικό με το “αβύθιστο” του Τιτανικού. Σύμφωνα μάλιστα με τον τελευταίο: “Η βύθιση του Τιτανικού δεν θεωρήθηκε τόσο σημαντικό γεγονός στην εποχή του, καθώς πολλοί πίστευαν τότε πως κάτι τέτοιο, αργά ή γρήγορα, θα συνέβαινε”.

Μύθος 2: Η ορχήστρα έπαιζε μέχρι το τέλος

Κάτι τέτοιο προφανώς δεν είναι ανθρώπινο, αλλά παράλογο. Είναι βέβαια η εικόνα αυτή μια από τις πιο ζωντανές στις ταινίες του Τιτανικού, μια εικόνα που σου μένει. Η ιστορία λέγεται πως βασίστηκε σε αυτόπτες μάρτυρες, οι οποίοι είχαν δηλώσει πως θυμούνται την ορχήστρα να παίζει. Από την άλλη πλευρά όμως, κανείς δεν μπορεί να μας επιβεβαιώσει μια τέτοια αντίληψη σε μια στιγμή συναισθηματικής ταραχής, σε μια στιγμή πανικού και πάλης με τον θάνατο.

Σύμφωνα με τον Πολ Λούντεν-Μπράουν, επικεφαλής της “Titanic Historical Society”, η ιστορία με τους αυτόχειρες μουσικούς χρησιμοποιήθηκε, ποιητική αδεία, στην ταινία του Τζέιμς Κάμερον.

 

Μύθος 3: Ο θάνατος του καπετάνιου


Ο καπετάνιος στην ταινία παρουσιάζεται ως ένα άτομο γεμάτο τύψεις συνειδήσεως, το οποίο έχει μετανιώσει για το σφάλμα του και προτιμά να χάσει τη ζωή του μαζί με το πλοίο που βυθίζεται αντί να προσπαθήσει να σωθεί.

Ο Λούντεν-Μπράουν όμως υποστηρίζει πως “Τίποτα από αυτά δεν συνέβη. Απλώς η τύχη του καπετάνιου Έντουαρντ Σμιθ αγνοείται. Σαν να έγινε καπνός. Κανείς δεν ξέρει τι απέγινε. Ωστόσο, είναι ο μοναδικός υπεύθυνος για το ναυάγιο του Τιτανικού, αφού αυτός ήταν που οδήγησε το καράβι ανάμεσα στα παγόβουνα, θεωρώντας λανθασμένα ότι, παρά το μέγεθος του πλοίου του, μπορούσε με ελιγμούς να τα αποφύγει”.

 

Μύθος 4: Ο κακός πρόεδρος της εταιρείας

Οι ιστορίες γύρω από τον πρόεδρο της White Star Line, Μπρους Ισμέι, τον παρουσιάζουν σαν έναν καβγατζή και συμφεροντολόγο άνθρωπο που πίεσε τον καπετάνιο να οδηγήσει το πλοίο μέσα από τα παγόβουνα προκειμένου να φτάσει πιο γρήγορα, και όταν το πλοίο βυθιζόταν πήρε τη θέση μιας γυναίκας σε μια σωσίβια λέμβο, για να σωθεί.

Όμως ο λόρδος Μέρσι, που είχε διεξάγει την έρευνα για τις συνθήκες του ναυαγίου, λίγους μήνες μετά το δυστύχημα υποστηρίζει: “Πολλοί αυτόπτες μάρτυρες αναφέρουν πως ο Ισμέι βοήθησε πολλούς επιβάτες να ανέβουν σε σωσίβιες λέμβους, προτού επιβιβαστεί στην τελευταία από αυτές”. Ο ίδιος ο Ισμέι σώθηκε και παραιτήθηκε από τη θέση του έναν χρόνο μετά, το 1913.

 

Μύθος 5: Η ερμητικά κλειστή πόρτα μεταξύ πρώτης και τρίτης θέσης

Titanic 100 Years Later: Social Class and Survival – hubpages.com

Μια από τις πιο συγκινητικές εικόνες είναι εκείνη που δείχνει τους επιβάτες της τρίτης θέσης να σπρώχνονται και να εμποδίζονται από το να πάρουν σωσίβια.

Σύμφωνα με το συγκεκριμένο μύθο, μεταξύ της πρώτης και της τρίτης θέσης επιβατών, υπήρχε μια πόρτα που έμεινε κλειδαμπαρωμένη, ακόμη και κατά τη διάρκεια του ναυαγίου, προκειμένου οι “κοινωνικά κατώτεροι” επιβάτες, να μην έχουν την ευκαιρία να διασωθούν, αφήνοντας τους εύπορους επιβάτες να επιβιβαστούν στις σωσίβιες λέμβους.

Όντως κάτι τέτοιο ίσχυε, όμως η πόρτα δεν ήταν κλειδαμπαρωμένη και σίγουρα όχι κατόπιν εντολής. Μάλιστα, σύμφωνα με το πόρισμα της έρευνας του Λόρδου Μέρσι, οι περισσότεροι επιβάτες της τρίτης θέσης αρνήθηκαν από μόνοι τους να αποχωριστούν τα λιγοστά τους υπάρχοντα και να επιβιβαστούν δίχως αυτά στις λέμβους – ενώ δεν υπάρχει καμία ένδειξη πως δόθηκε εντολή από τον καπετάνιο να μείνουν κλειδωμένοι στο χώρο που τους αναλογούσε.

Πηγή: news247.gr

Σχόλια

Exit mobile version