Με αφορμή ένα νέο θεσμό που γεννιέται στον φιλόξενο χώρο της Ευαγγελικής Εκκλησίας Γερμανογλώσσων Εν Ελλάδι, την ‘Απογευματινή Μουσική’ (ABENDMUSIK), για την προσεχή καλλιτεχνική περίοδο, έχουμε την χαρά και την τιμή να συναντούμε τον Σολίστ στην συναυλία του Νοεμβρίου, βιολιστή, Ηλία Σδούκο.
Μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια για τη βιόλα και την παρουσία της στην Ελλάδα?
Η βιόλα είναι το όργανο (από την οικογένεια των εγχόρδων) που βρίσκεται πιό κοντά στην ανθρώπινη φωνή. Έχει ζεστό αλλά μελαγχολικό ήχο. Στην Ελλάδα ξεκίνησε κάπως αργά (συγκριτικά με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης και την Αμερική) η ενασχόληση με το όργανο σε σολιστικό επίπεδο, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει καλυφθεί η διαφορά λόγω της Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Η συνθετική δημιουργία ακολουθεί την εξέλιξη των εκτελεστών. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την βιόλα στην Ελλάδα, θα σας παραπέμψω στην διδακτορική διατριβή του φίλου και καθηγητή βιόλας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Ανδρέα Γεωργοτά.
Ποια η θέση του Μουσικού στην κοινωνία του σήμερα ,και τι θα θέλατε να της πείτε με την Μουσική σας?
Η θέση του μουσικού στην κοινωνία του σήμερα δεν διαφέρει σε κάτι ιστορικά. Είναι σημαντική όπως ήταν πάντα άλλωστε στην ιστορία της ανθρωπότητας. Κοινωνία χωρίς μουσική και μουσικούς δεν υφίσταται. Οι ήχοι είναι παντού γύρω μας και έχουν άμεση επίδραση στον ψυχισμό μας. Από τα πιό βασικά συναισθήματα όπως χαρά, εγρήγορση ή αντίθετα λύπη, συστολή, έως πολύπλοκες φιλοσοφικές αναζητήσεις. Προσωπικά προσπαθώ να μεταφέρω τα συναισθήματα τα οποία “βλέπω” στην μουσική σύνθεση, στον ακροατή, ελπίζοντας ότι θα τον καταφέρω να συναισθανθεί.
Σχετικά με την συναυλία και το έργο που θα ερμηνεύσετε ?
Τα συγχαρητήρια μου στους εμπνευστές και δημιουργούς του κύκλου συναυλιών “Abendmusik”. Σημαντική κίνηση προσφοράς μουσικής, ειδικά μετά από την δύσκολη περίοδο της πανδημίας. Θα ερμηνεύσω το κοντσέρτο για βιόλα και ορχήστρα του G. Ph. Telemann σε σόλ μείζονα. Είναι το πρώτο κοντσέρτο για βιόλα από έναν σημαντικό συνθέτη της εποχής του “μπαρόκ”. Βέβαια, μάλλον η βιόλα ήταν στα “φόρτε” της διότι την ίδια περίοδο (1716-1721) ο J.S.Bach γράφει τα έξι Βραδεμβούργια κοντσέρτα με το έκτο να είναι για δύο βιόλες. Το κοντσέρτο του G.Ph.Telemann αποτελείται από τέσσερα μέρη, αργό, γρήγορο, αργό, γρήγορο και παραμένει δημοφιλές μέχρι σήμερα.
Σας ευχαριστούμε θερμά για τα λόγια που μας προσφέρατε, ανυπομονούμε και για την Μουσική σας προσφορά στην προσεχή Συναυλία!
Νοέμβριος 2021
ABENDMUSIK
‘Γκέοργκ Φίλιπ Τέλεμαν’
- G. Ph. Telemann(1681-1767) Simfonia a 4, TWV 43:Α6
- G. Ph. Telemann(1681-1767) Κονσέρτο για Βιόλα και Ορχήστρα σε Σολ Μείζονα TWV 51:G9
Σόλο Βιόλα
Ηλίας Σδούκος
Ορχήστρα εγχόρδων
De Profundis
Ευαγγελική Εκκλησία Γερμανόγλωσσων Εν Ελλάδι, Σίνα 66, Αθήνα 10672
Η συναυλία θα προβληθεί στους παρακάτω συνδέσμους.