Site icon Frapress

LinkedIn Summary: Είναι το δυσκολότερο σημείο του LinkedIn προφίλ;

LinkedIn Summary

Είναι όντως τόσο δύσκολο να δημιουργήσεις το δικό σου LinkedIn Summary;

Κρίνοντας από πολλά ενεργά προφίλ, αλλά και από προσωπική εμπειρία και το χρόνο που μου πήρε να φτιάξω τη δική μου περιγραφή, το summary αποτελεί το δυσκολότερο σημείο στην δημιουργία ενός σωστού προφίλ στο LinkedIn.

Κάποιοι το έχουν εντελώς κενό, άλλοι έχουν μια σύντομη περιγραφή και άλλοι υποψιασμένοι, έχουν απλά key words. Ποιο το λάθος, ποιο το σωστό, πώς να το κάνουμε και γιατί, είναι οι ερωτήσεις που θα απαντηθούν στο άρθρο αυτό.

Αρχικά, γιατί να έχουμε ένα καλό LinkedIn summary;

Δυο είναι οι λόγοι που συντρέχουν για αυτό:

1.Με το summary, έχεις την ευκαιρία να διηγηθείς ο ίδιος την ιστορία σου στον επισκέπτη του προφίλ σου, να κάνεις τις απαραίτητες συνδέσεις και να επεξηγήσεις καταστάσεις και επιλογές σου. Σε άλλη περίπτωση, ο επισκέπτης θα βγάλει συμπεράσματα, κάνοντας παραδοχές και υποθέσεις, οι οποίες όσο λογικές και αν είναι, δεν μας εξυπηρετούν πάντα.

2.Είναι ένα ακόμα σημείο, που αν σχηματιστεί σωστά, μπορεί να συνεισφέρει στην ανάδειξη του προφίλ σου, σε αναζητήσεις των recruiters, που είναι και ένας από τους λόγους που έχουμε όλοι το LinkedIn!

Πώς γράφουμε το LinkedIn summary; – Ιδού η μεγάλη ερώτηση

Αν και η γραφή είναι κάτι πολύ προσωπικό και μια ικανότητα, την οποία κάποιοι την έχουν αναπτύξει και άλλοι όχι τόσο, θα μοιραστώ μαζί σας δυο τακτικές, που ελπίζω να σας βοηθήσουν στη δημιουργία ενός σωστού summary.

1. Λογική προσέγγιση

Όπως μπορεί να θυμάσαι ακόμα κι από το σχολείο, η δομή στην έκθεση είναι το παν. Έτσι κι εδώ, αν έχεις την απαραίτητη δομή, όλα είναι πιο εύκολα. Άρα, σαν πρώτο βήμα, αν θέλεις να ακολουθήσεις αυτή την τακτική, πρέπει να σκεφτείς ένα τρίπτυχο για το summary σου, για παράδειγμα:

  • Τι έχω κάνει – τι κάνω τώρα – τι θέλω να κάνω στο μέλλον
  • Ποιος είμαι – τι θέλω να κάνω – γιατί θέλω να το κάνω
  • Τι έχω αποφασίσει να κάνω επαγγελματικά – με αφορμή ποιο γεγονός – τι κάνω για να φτάσω εκεί

Έχοντας τη δομή, μπορείς πιο εύκολα να συμπληρώσεις τα «κενά» και να φτάσεις σε ένα κείμενο με ροή, λογική και συναίσθημα, που είναι και ο σκοπός του τελικού κειμένου.

2. Ελεύθερη γραφή

Τώρα, αν δεν θέλεις να περιοριστείς βάσει μιας συγκεκριμένης λογικής δομής, θα μπορούσες απλά να ξεκινήσεις να γράφεις. Κάποιους τους βολεύει αυτή η διαδικασία, γιατί εξερευνούν διαφορετικούς τρόπους έκφρασης και σε κάποιες περιπτώσεις, αυτό βοηθάει στο ανακαλύψουν το βαθύτερο νόημα πίσω από τις επιλογές τους και τα θέλω τους. Με άλλα λόγια, για κάποιους καταλήγει να είναι ένα είδος αναστοχασμού και ανακάλυψης εαυτού.

Αν ακολουθήσεις αυτή την τακτική, μην μεταφέρεις ό,τι γράψεις αμέσως στο summary. Αντιθέτως, τελειώνοντας βάλε το κείμενο στην άκρη, και διάβασέ το ξανά μετά από μια-δυο βδομάδες. Αυτό θα σε βοηθήσει να δεις πιο ψύχραιμα τα πράγματα και να σε βάλει στη θέση του αναγνώστη. Η αξιολόγηση είναι ιδιαίτερα σημαντική σε αυτή την περίπτωση, γιατί όταν γράφουμε, μεταφέρουμε τις σκέψεις μας στο γραπτό. Στο μυαλό μας, βγάζει νόημα, όμως σε γραπτό λόγο μπορεί να χάνεται κάτι… οπότε, είναι σημαντικό να επανεξετάζουμε το κείμενο, έχοντας στο μυαλό μας τον αναγνώστη.

Φυσικά, μπορείς να ξεκινήσεις από την ελεύθερη γραφή, ώστε να μαζέψεις κάποιο πρώτο υλικό και ύστερα να το ομαδοποιήσεις βάσεις κάποιας λογική δομής που θα προκύπτει ή μιας εκ των παραπάνω προτεινόμενων δομών.

Εν τέλει όμως, είτε διαλέξεις τον πρώτο τρόπο, είτε το δεύτερο, σημασία έχει να ξεκινήσεις. Μην αποθαρρυνθείς από τα απίστευτα summaries που ενδεχομένως να βρεις, καθώς αυτά δεν γράφτηκαν σε ένα βράδυ. Άρα, μην περιμένεις να βγάλεις το τέλειο αποτέλεσμα από τη μια στιγμή στην άλλη.

Σημαντικά Tips:

  • Χρησιμοποίησε απλό και καθημερινό τρόπο γραφής/έκφρασης
  • Πρέπει να δείχνεις προσιτός και να ενθαρρύνεις τον αναγνώστη να επικοινωνήσει μαζί σου
  • Όσον αφορά το humor, ένα μεγάλο ΝΑΙ, καθώς έτσι θα δείχνεις ακόμα πιο προσιτός. Φυσικά όμως, μην το παρακάνεις!
  • Χρησιμοποίησε 3-4 φορές τις λέξεις κλειδιά που είναι σημαντικές στο επάγγελμά σου ή την εταιρία που θα ήθελες να δουλέψεις
  • Έχε μια ξεκάθαρη δομή με 3-5 παραγράφους, με την κάθε μια να αποτελείται από 3-4 σύντομες προτάσεις
  • Ψάξε προφίλ άλλων επαγγελματιών του χώρου, για να πάρεις ιδέες ως προς τη δομή, keywords και εκφράσεις
  • Δώσε το κείμενο σε κάποιον φίλο σου, που ξέρει καλά αγγλικά και σε έναν άλλον που να το έχει με την έκφραση, ώστε να πάρεις το feedback τους

Εν κατακλείδι:

Το summary, όπως και κάθε άλλο σημείο του LinkedIn σας, είναι ένα ζωντανό στοιχείο, το οποίο πρέπει να αλλάζει συνεχώς, ανάλογα με τα πράγματα που κάνεις και αυτά που θέλεις να πετύχεις στο μέλλον. Άρα, πρέπει συνεχώς να ανανεώνεται, ώστε να ευθυγραμμίζεται τόσο με τους μελλοντικούς σου στόχους, όσο και με τα άλλα sections του προφίλ. Μόνο έτσι, θα είσαι σε θέση να αξιοποιήσεις την πλατφόρμα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να την μετατρέψεις σε μέσο επίτευξης επαγγελματικών στόχων!

Σχόλια

Exit mobile version