Site icon Frapress

Vitor Schietti: Ο φωτογράφος που βάζει φωτιές… για να ζωγραφίσει!

To να ζωγραφίζουμε με φως σε ένα τρισδιάστατο χώρο είναι σαν να βιώνουμε τις σκέψεις και το ασυνείδητό μας… να τα μετατρέπουμε σε κάτι ενδιαφέρον, ενσωματωμένο στο τοπίο!

Ονομάζεται Vitor Schietti (γεννημένος το 1986 στη Βραζιλία), και αποκαλεί το έργο του “Impermanent Sculptures”, που σημαίνει Στιγμιαίο Γλυπτό!

Ο τρόπος για να αποθανατίσει κάτι τέτοιο είναι μέσω της Μακράς Έκθεσης (Long-exposure photography  ή Τime-Exposure photography), κάτι που πραγματώνει με μεγάλη επιτυχία!

Τι πρέπει να ξέρεις για την Φωτογραφία Μακράς Έκθεσης;

1. Aνοικτό κλείστρο για μεγάλο χρονικό διάστημα: time > 1/10 δευτερολέπτων
2. Aποθανατίζει με ευκρίνεια τα σταθερά αντικείμενα (stationary subjects) μιας εικόνας, αλλά φαίνεται και το στοιχείο της κίνησης στα κινούμενα αντικείμενα (blurry or moving Subjects)
3. Aποθανατίζει τον χρόνο, ενώ μια συμβατική φωτογραφία δεν μπορεί
4. Είναι πιο εύκολο να επιτευχθεί σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού, αλλά σε αντίθετη περίπτωση, υπάρχουν τα κατάλληλα φίλτρα (Neutral Density Filters)

Η σχέση του Vitor Schietti με τη φωτογραφία ξεκίνησε  περίπου όταν ήταν 10 ετών, τότε που κέρδισε μια Polaroid για τα Χριστούγεννα. Το γεγονός όμως ότι στη διάθεσή του είχε μόνο 10 «καρέ», καθώς ήταν ακριβά, δεν στάθηκε εμπόδιο στο να ξεκινήσει μια μεγάλη αγάπη.

Λίγα χρόνια μετά, βρίσκεται στα χέρια του μια Canon 500V και τότε όλα άρχισαν να έχουν Ν ό η μ α 

Εν αρχή ην το χάος… αλλά φωτογραφικά!

 

Ταυτόχρονα, ασχολήθηκε με υδατογραφίες και σχέδια με μελάνι. Όλα αυτά, τελικώς, συνδυάστηκαν, αφού αργότερα, μεταβίβασε τα εικαστικά στις ψηφιακές του εικόνες- με τη μορφή σχεδίων και τη βοήθεια πολλών διαφορετικών εργαλείων και πολυμέσων!

  • Κινητήρια δύναμή του αποτελεί η εξερεύνηση του σουρεαλιστικού όνειρου μέσα από την οπτική αναπαράσταση αφηρημένων εννοιών όπως η Μνήμη, η Παρουσία και η Ενδοσκόπηση.
  • Καταλυτικός παράγοντας, για τον ίδιο, αποτέλεσαν τα εκτεταμένα ταξίδια που έκανε. Μέσα από αυτά ανέπτυξε την αισθητική του, την εκπαίδευση και τη θέληση να φωτογραφίσει. Μπορείς να δεις περισσότερα για αυτή την περιήγησή του σε αυτό το άλμπουμ-δείγμα.

“Η ιδέα είναι η δημιουργία σχεδίων ή γλυπτών που ποτέ δεν θα συναντήσει το ανθρώπινο μάτι…”

Στη σειρά έργων Impermanent Sculptures, ο Vitor Schietti, χρησιμοποιεί:

  1. Πυροτεχνήματα 
  2. Τη λειτουργία της φωτογραφίας σε μακρά έκθεση
  3. Χειροκίνητη παρέμβαση μέσα στο διάστημα της έκθεσης 
  4.  Μετα-επεξεργασία των κάδρων του συνδυάζοντας έως και 12 λήψεις σε μία εικόνα.
“Η συλλογή των φωτογραφιών αυτών είναι το αποτέλεσμα αρκετών ετών έρευνας για τη φωτογραφία Μακράς Έκθεσης και τη χρήση των φίλτρων ND  που ήταν ζωτικής σημασίας για να βρεθεί μια τέλεια ισορροπία ανάμεσα στο ξεθώριασμα του λυκόφωτος και τη φωτεινότητα των πυροτεχνημάτων. Επιτρέπονται μόνο λίγες προσπάθειες ημερησίως, καθώς το χρονικό διάστημα κατά το οποίο είναι δυνατή η ισορροπία είναι πολύ μικρό (30 έως 50 λεπτά). “
  • Ο ίδιος επιδιώκει, μέσα από το έργο του να αποτυπώσει την αίσθηση της μετατόπισης, της ακαταστασίας των πραγμάτων και δεν κρίνει ότι υπάρχει ιδανικότερο μέσο από την φωτογραφία και τις δυνατότητες που αυτή προσφέρει.
  • Κύρια στοιχεία στα έργα του αποτελούν οι επιφάνειες – σώματα που χρησιμοποιεί- τα οποία φαίνεται να “στάζουν φως”. Είναι, επίσης, η θαμπάδα, οι ασαφείς εντυπώσεις και οι φανταστικές μορφές που δημιουργούνται συνδυαστικά με το φυσικό τοπίο!
“Είναι η ίδια η ζωή μια συνεχής διαδικασία, που δεν μένει ποτέ ίδια για πολύ καιρό…”
 Ο φωτισμός για τον Vitor Schietti προϋποθέτει προγραμματισμό!
Πριν από κάθε λήψη, ο ίδιος έχει καθορίσει τον τρόπο με τον οποίο θα αποδώσει αυτό που έχει κατά νου.
Αυτή η προετοιμασία είναι αναγκαία αφού έπειτα πρέπει να καθοριστούν και άλλοι παράμετροι όπως:
  1. Aνίχνευση θέσης
  2. Eπιλογή υλικού
  3. Tα σχέδια
    […]
    Ονειρευόμουν ένα φως
    που θα βυθίζεται βαθιά
    στων σπλάχνων τη σιωπή
    θα καταυγάζει τις πηγές της θλίψης.

    […]

εκεί που κρίνονται τα πάντα
φωτίζονται κι εξαργυρώνονται
ή χάνονται κάτω απ’ το βάρος
του φοβερού φωτός.
Το άλλο φως/Τάσος Φάλκος/ εκδ. Ζήτρος, 2005

Κάποιοι φωτογράφοι, προκειμένου να πετύχουν μια τέτοια φωτογραφία πλαισιώνονται ακόμα και από μεγάλες ομάδες ανθρώπων, όπως το έργο του Benjamin Von Wong ή του Patrick Rochon. Όμως, με σωστές δεξιότητες και εργαλεία, μπορούμε να καδράρουμε αυτό που έχουμε φανταστεί εξ αρχής- όπως και έκαναν οι Daren Pearson και Arturio Aguiar!

Θα πίστευε κανείς, πως η έκθεση μακράς διαρκείας δεν διαφέρει πολύ από το να πατήσεις το κλείστρο σε ένα θέμα που σε ενδιαφέρει ή από μια απλή τεχνική που επιτελείται από την λειτουργία της. Όμως, όπως πιστεύει και ο Vitor Schietti, είναι μια τεχνική που επιτρέπει στη δημιουργικότητα να εκδηλώνεται με τον πιο ενεργό τρόπο!

“Χρειάζεται το τέλειο πλαίσιο, το πάτημα του κλείστρου στην άψογη στιγμή,  απόδοση, σκηνοθεσία, υπομονή, δοκιμή και… το λάθος !”

Προς αποφυγή ανησυχιών!

  •  Κανένα δέντρο δεν έχει υποστεί βλάβη κατά τη διάρκεια αυτών των εγχειρημάτων.
  • Τα πυροτεχνήματα που χρησιμοποιούνται δεν ανάβουν φωτιά εύκολα, μα οι φωτογράφοι οφείλουν να έχουν πάντα έναν εφεδρικό πυροσβεστήρα μαζί τους.
  • Στο παρακάτω βίντεο, μπορεί να φαίνεται πολύ ισχυρός ο φωτισμός από τα πυροτεχνήματα, αλλά αυτό συμβαίνει λόγο της δυναμικής εμβέλειας που έχει η φωτογραφική μηχανή.

Για περισσότερες φωτογραφίες μπορείς να επισκεφτείς το προσωπικό του  Ιστολόγιο ή τη σελίδα του στο Facebook!

 

 

Σχόλια

Exit mobile version