Όχι, το Facebook με “Το γνωρίζατε αυτό;” δεν θέλει να εμπλουτίσεις τις γνώσεις σου…
Όλα ξεκίνησαν από ένα app, που έγινε διάσημο ανάμεσα στους Αμερικανούς εφήβους, το Tbh. Στο Tbh έφτιαχνες ουσιαστικά polls, τα οποία θεωρητικά ενθάρρυναν τους χρήστες να μιλήσουν θετικά για τους φίλους τους και να ανταλλάζουν κοπλιμέντα υπερψηφίζοντας ο ένας τον άλλον σε διαφορετικές ερωτήσεις. Πχ “Ποιος έχει το πιο κολλητικό γέλιο”, “Ποιος είναι πιο χαριτωμένος”…
Το βλέπετε κι εσείς που πάει έτσι; Σε εφήβους που μένουν στην απέξω πιθανότατα.
Το Facebook, ωστόσο, επειδή είδε τις λήψεις της εφαρμογής να αυξάνονται πολύ γρήγορα, αποφάσισε να την εξαγοράσει. Έφυγε όμως από το concept της εφαρμογής και το προσάρμοσε ως έξτρα feature στα χρονολόγιά μας.
Και ξαφνικά βλέπουμε εμείς κάτω αριστερά (πρέπει να σκρολάρεις λίγο κάτω στο προφίλ σου) ένα κουτάκι με share the love call to action, καρδούλες και τα συναφή που σε προτρέπει να απαντήσεις σε μια ερώτηση με στόχο να βοηθήσεις τους άλλους χρήστες να σε γνωρίσουν καλύτερα.
Ναι, ναι αυτό ακριβώς ενδιαφέρει τον Zuckerberg. Να συσφίξουμε τις σχέσεις μας!
Oι ερωτήσεις που εμφανίζονται ή οι φράσεις που καλείσαι να συμπληρώσεις είναι σαν αυτές που απαντούσες στα λευκώματα του δημοτικού. Κοινώς ηλίθιες και σχεδόν γελοίες, πόσο μάλλον αν τις ποστάρεις κιόλας τελικά.
Για να καταλάβετε, ας μιλήσουμε με παραδείγματα, αφού σου δίνει και την επιλογή να αλλάξεις ερώτηση μέχρι να βρεθεί αυτή που θες να απαντήσεις.
“Κάτι που αγαπάω στα αδέρφια μου είναι…” (Love 2 Hate)
“Το καλύτερο στοιχείο της οικογένειας είναι…” (Οικιακή οικονομία 1ης Γυμνασίου)
“Θα ήθελα να βρεθώ αποκλεισμένος/η σε ασανσέρ με… “ (Στα ασανσέρ που συναντιόμαστε)
“Η αγαπημένη μου δραστηριότητα ως παιδί ήταν…” κλπ κλπ
Νομίζω κατέστη σαφές το ύφος που κινείται.
1. ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ!!!!!!!!! Λες και δεν γνωρίζει ήδη αρκετά για τις προτιμήσεις μας, λες και δεν παίρνουν λέξεις κλειδιά από τα chat για να προωθήσουν σχετικές διαφημίσεις, θέλει και στην ψύχρα να απαντάμε σε ερωτήσεις για να εξάγει ακόμα περισσότερα συμπεράσματα. Μαντέψτε που θα προωθηθούν αυτά;
2. Μετά την έκρηξη που έγινε με τα video, τα αμιγώς γραπτά facebook posts έχουν μειωθεί κατά κόρον. Είναι πολύ λιγότεροι πια αυτοί που θα ποστάρουν απλώς μια φράση και δεν θα την βάλουν με μια σχετική φωτογραφία. Ίσως αυτό να οφείλεται και στο γεγονός ότι αυξάνεται κ ο μέσος όρος ηλικίας των χρηστών, αφού ξεκινήσαμε τα προφίλ μας ως 17χρονα και έχουμε πια περάσει στην επόμενη δεκαετία. Στόχος του, λοιπόν, είναι μέσω του “Το γνωρίζατε αυτό” είναι να σε κάνει να μοιραστείς κάποιο ποστ γραπτό σχετικό με τον εαυτό σου, όπως έκανες παλιότερα. Αμ δε…
Το τρομακτικό θα ήταν να επιμείνει, να το κρατήσουν, να το συνηθίσουμε κι αυτό και να αρχίσουμε να βλέπουμε και κόσμο να απαντάει…
3 λειτουργίες του Facebook που θα πάνε το stalking σου σε άλλο επίπεδο!