Ο Cut La Vis κόβει άψογα τα breaks με τα βινύλιά του και μας συστήνεται αποκλειστικά μέσα από το Frapress.gr, λίγο πριν πλεύσει προς τη Σκύρο.
Όταν προσπαθείς να διοργανώσεις κάτι παραπάνω από ένα απλό γλέντι, προσελκύοντας όλους τους μουσικόφιλους της χώρας σε ένα φεστιβάλ που μοιάζει περισσότερο με ένα χαλαρό ατελιέ μουσικής παράδοσης και τζαμαϊκανής κουλτούρας, τότε προκύπτει κάτι σαν το Secret Sound Festival.
Εαν επιπροσθέτως είσαι αρκετά σοφός ώστε να καλέσεις στη σκηνή μερικούς από τους πιο «διαβασμένους» και ταλαντούχους δισκοθέτες του είδους, τότε έχεις την επιτυχία με το μέρος σου. Μια τέτοια περίπτωση φορητής μουσικής εγκυκλοπαίδειας, που γνωρίζει παράλληλα πώς να ωθήσει την όρεξή σου προς το ζενίθ της μέσα σε λίγα λεπτά πάνω από τα decks, είναι και ο Cut La Vis…
Μας έρχεται απευθείας από το Brighton της Αγγλίας, με ένα βαθύ hip hop υπόβαθρο, φορτισμένος με ρυθμική reggae-dub αισθητική και με διάθεση να μας διδάξει ότι η μουσική και το «μαγείρεμά» της δεν έχουν όρια! Μέσα σε λίγα χρόνια έχει καταφέρει να εξελιχθεί από ένας εκκεντρικός dj με ιδιαίτερη οπτική στα mashup, σε έναν ολοκληρωμένο και μετρημένο παραγωγό ισάξιο των ίδιων του των ειδώλων.
Με μεγάλη μας χαρά τον εντοπίσαμε και είπαμε δυο λόγια μαζί του, έως ότου ανακαλύψουμε ότι συνομιλούμε ίσως με έναν από τους πιο ταπεινούς μα συνάμα ειλικρινείς μουσικούς τεχνίτες της γενιάς μας. Τι και αν είστε από αυτούς που μάθατε το όνομά του μέσα από κάποια αφίσα;! Αξίζει να του δώσετε την ευκαιρία να σας συστηθεί από την αρχή…
“Βασικά, δε θεωρούμαι μουσικός επίσημα (…) χρησιμοποιώ τη φαντασία μου για να δημιουργώ μουσική ψηφιακά και αυτό είναι το όμορφο με την τεχνολογία σήμερα.”
Ποια είναι η προέλευση του καλλιτεχνικού σου nickname;
Το επώνυμό μου βασικά είναι Lavis. Πριν ακόμη πραγματοποιήσω το πρώτη μου εμφάνιση (στα decks), στην ηλικία των 17 δεν είχα κάποιο όνομα ως DJ. Ο promoter μου τότε μου πρότεινε να ‘αντιγράψω’ έναν διάσημο Βρετανό DJ ονόματι Cut La Roc, με μια τροποποίηση ώστε να λέγομαι Cut La Vis. Δεν ήμουν βέβαιος αν επιθυμούσα κάτι τέτοιο, μα εκείνος ήδη είχε αρχίσει να τυπώνει αφίσες χρησιμοποιώντας το όνομα αυτό, οπότε απλά ακολούθησα την ιδέα. Στην πραγματικότητα δεν ήταν καν επιλογή μου!
Ποια στοιχεία βρήκες ελκυστικά εξ’ αρχής στην τέχνη του DJing; Έχεις κάποια προσωπική «μούσα» που σε εμπνέει στη δουλειά σου;
Αρχικά, στα δεκατέσσερα με δεκαπέντε μου χρόνια, ξεκίνησα να ασχολούμαι με την hip-hop, τη house, την techno και την drum ‘n’ bass μουσική. Άκουγα mixtapes από καταπληκτικούς DJs και ενδιαφερόμουν να μάθω τους τρόπους με τους οποίους εκτελούσαν ορισμένα τεχνάσματα, όπως αυτό της μίξης, του scratching κτλ. Με ενέπνευσαν DJs διαφορετικών ειδών – όπως ο Funkmaster Flex και οι The Scratch Perverts από τη hip-hop σκηνή, DJs της d’n’b σαν τον Hype, ακόμη και καλλιτέχνες της techno όπως ο Dave Clarke. Όλοι τους είχαν το δικό τους μοναδικό στυλ και έτσι αποκόμισα κάτι από όλους.
Δώσε μας μερικές πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία δημιουργίας μιας παραγωγής. Τα samples σε βοηθούν για να χτίσεις ένα μοτίβο στην αρχή; Χρησιμοποιείς κάποια μουσικά όργανα;
Αρκετά συχνά χρησιμοποιώ τα samples ως σημείο εκκίνησης: Βοηθούν γιατί μπορούν να καθορίσουν το tempo, την τονικότητα και το στυλ γενικότερα. Μερικές φορές ωστόσο, χτίζω κομμάτια χωρίς καθόλου samples, χρησιμοποιώντας απλά ένα midi keyboard με το κατάλληλο software, παρασκευάζοντας έτσι (τεχνητά) τις μπασογραμμές, τα drums κτλ. Στη συνέχεια αναζητώ κάποιο sample που να ταιριάζει και να προσδίδει κάτι παραπάνω στο κομμάτι.
Δεν έχω εκπαιδευτεί στη μουσική, ούτε έχω διδαχθεί κάποιο μουσικό όργανο, μα μπορώ εύκολα να πετύχω κάποια ακόρντα στο αρμόνιό μου ‘κατά τύχη’ (με το αυτί)! Είμαι πραγματικά τυχερός που είχα επαγγελματική καθοδήγηση από μερικούς πολύ ταλαντούχους ανθρώπους όλα αυτά τα χρόνια, οι οποίοι με βοήθησαν πολύ.
Είναι η ψηφιακή μουσική παραγωγή υποτιμημένη κατά τη γνώμη σου; Δύναται θεωρητικά ο οποιοσδήποτε να συνθέσει μια μελωδία, δίχως να είναι μουσικός , εκκινώντας απ’ το μηδέν ;
Βασικά, δε θεωρούμαι μουσικός επίσημα. Δεν ασχολούμαι με κάποιο μουσικό όργανο συγκεκριμένα και δεν μπορώ να διαβάσω παρτιτούρες. Παρ΄όλα αυτά μπορώ και χρησιμοποιώ τη φαντασία μου για να δημιουργώ μουσική ψηφιακά και αυτό είναι το όμορφο με την τεχνολογία σήμερα.Ένα laptop και μερικές καλές ιδέες αρκούν, για να ξεκινήσεις να γράφεις μουσική, ανεξαρτήτως του αν έχεις την οικονομική δυνατότητα να αγοράσεις και να μάθεις ένα νέο όργανο.
Τι είναι αυτό που καθιστά το Ηνωμένο Βασίλειο την πιο ισχυρή πηγή dub μουσικής ;
Η κύρια αιτία είναι η μετανάστευση των ‘Δυτικών Ινδιάνων’ (Αμερικάνων της Καραϊβικής) που ξεκίνησε περί το 1950. Η Τζαμαϊκανή κοινότητα εγκαταστάθηκε τότε σε διάφορες πόλεις του Ηνωμένου Βασιλείου, όπως στο Λονδίνο, στο Μπέρμιγχαμ, στο Μπρίστολ κ.ο.κ. Κατά τη δεκαετία του ’70 αναπτύχθηκαν ‘soundsystems’ * σε καθεμία από αυτές τις πόλεις, που αναπαρήγαγαν την dub μουσική, συνεχίζοντας μέχρι και σήμερα. Πρόκειται λοιπόν για μια κληρονομιά που διατηρείται ζωντανή από τις νέες γενεές των DJ’s, των MC’s και των παραγωγών.
Έχει θέση η reggae μουσική σε έναν κόσμο που πλέον κυριαρχεί η hip hop ;
Στην Αγγλία o reggae και o hip hop ήχος έχουν αναμιχθεί ήδη από το 1980, με καλλιτέχνες σαν τον London Posse (Rodney P), τους Freestylers, τον Skitz, τους Dub Pistols κτλ. Οπότε κατά την άποψη μου αποτελούν φυσικό πάντρεμα εδώ και πολύ καιρό.
Θα πειραματιζόσουν στο μέλλον με διαφορετικά ιδιώματα, χρησιμοποιώντας για παράδειγμα rock ‘n’ roll, ή ακόμη και τροπικά samples σε κομμάτια σου;
Πάντοτε προσπαθώ να δοκιμάζω διαφορετικά είδη. Μ’αρέσει πολύ η afrobeat μουσική αυτή την περίοδο και ελπίζω να καταφέρω να φτιάξω κομμάτια επηρεασμένα από αυτό το είδος στο μέλλον. Δουλεύω το επερχόμενο album μου αυτή την περίοδο το οποίο εμπεριέχει μέσα από dubstep μέχρι και jungle ακούσματα, γεγονός το οποίο δηλώνει πως απολαμβάνω την πρόκληση να πειραματίζομαι με διαφορετικά στυλ.
Βινύλιο εναντίον ψηφιακής μορφής: είναι μια μάχη τεχνικών διαφορών ή ένα ζήτημα συναισθηματικού δεσμού ;
Κατά τη γνώμη μου είναι θέμα προσωπικής επιλογής . Υπάρχουν θετικά και αρνητικά σημεία και στις δύο μορφές. Υπό το πρίσμα του DJ, αυτό που τελικά μετράει είναι να υπάρχει καλή μουσική, είτε είναι χαραγμένη σε βινύλιο είτε έχει ψηφιακή μορφή-δεν έχει στα αλήθεια σημασία. Μερικοί βεβαίως είναι φανατικοί υπερασπιστές του ‘αγνού‘ βινυλίου που αρνούνται να δεχθούν οποιαδήποτε άλλη επιλογή. Παλιότερα συνήθιζα να αγοράζω τη μουσική μου 100% σε μορφή βινυλίου, άλλα όσο αναπτύσσεται η τεχνολογία πληθαίνουν και οι επιλογές μου.
Έχεις μια αρκετά στενή σχέση με την εκπληκτική νεαρή τραγουδίστρια Maddy Carty, καθώς έχετε συνεργαστεί και στο ‘Checkin Out’, ένα από τα πιο εθιστικά κομμάτια του ντεμπούτου σου ‘One Step Forward’ (2015). Πώς συναντήθηκαν οι δρόμοι σας και ποιες αρετές εκτίμησες σε αυτή ;
Την πρόσεξα στο twitter και άκουσα το single της ‘Get it right’, το οποίο βασίζεται σε sampling από ένα ska κομμάτι. Σκέφτηκα πως θα ήταν ιδανική για κάποιες από τις μουσικές που ετοίμαζα και έτσι επικοινωνώντας μαζί της ανακάλυψα πως θα συνεργαζόταν μαζί μου μετά χαράς. Είναι πολύ καλή στη σύμπραξη για το χτίσιμο μιας ιδέας.
Παρότι δεν είμαι στιχουργός, είχα γράψει μερικούς στίχους για το ‘Checkin Out’ . Η Maddy χρησιμοποίησε τις ιδέες μου, τροποποιώντας τες ελαφρώς και τις έκανε ακόμα καλύτερες. Αυτό που απολαμβάνω με τους τραγουδιστές, είναι όταν μπορώ να δημιουργήσω μαζί τους τραγούδια.
Περιέγραψε την ‘Nice Up!’ με μονάχα τέσσερις λέξεις.
Future Bass , soundsystem κουλτούρα.
Τι είδους δυσκολίες αντιμετωπίζεις ως ένας παραγωγός εκτός των επικρατουσών τάσεων ;
Οι mainstream καλλιτέχνες συνήθως έχουν από πίσω τους ένα ισχυρό μηχανισμό marketing με αρκετά χρήματα, ώστε να προωθούνται σε μυριάδες κόσμου, με τα τραγούδια τους να παίζουν σε μεγάλους ραδιοφωνικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας. Ως μικρότερος καλλιτέχνης έχω ελάχιστα χρήματα για κάτι τέτοιο. Οφείλω να γεννώ τους δικούς μου fans και αυτό σημαίνει πρακτικά να κυκλοφορώ τη μουσική μου, να κάνω μιξαρίσματα, καθώς και να πραγματοποιώ πολλές εμφανίσεις προκειμένου να αυξήσω το κοινό μου.
Η δισκογραφική μου, η Nice Up!, έχει αρκετά καλή φήμη και αυτό βοηθάει, αλλά και πάλι πρόκειται για μία ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρία που αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα. Ο χώρος της μουσικής βιομηχανίας είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικός και πρέπει κανείς να δουλεύει σκληρά! Επιπλέον έχω και μια δεύτερη δουλειά, καθημερινής πλήρους απασχόλησης, οπότε αναγκάζομαι να ασχολούμαι με τη μουσική μου στον περισσευούμενο χρόνο, κάτι το οποίο δυσκολεύει την κατάσταση.
Πέρυσι πραγματοποίησες μια μικρή περιοδεία για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Τι σε φέρνει αυτό το καλοκαίρι ξανά στη χώρα μας;
Οι εμφανίσεις (στην Ελλάδα) ήταν μερικές από τις καλύτερες που έχω ζήσει. Ο κόσμος δείχνει να αγαπά τη μουσική και τη διασκέδαση, οπότε η δουλειά μου γίνεται ευκολότερη και εξαιρετικά απολαυστική. Έχω την δυνατότητα να παίξω πολλά διαφορετικά είδη και να παρουσιάσω ένα εκτενές set.
Στο Four Twenty break bar στην Αθήνα παραδείγματος χάριν, το set διήρκεσε σχεδόν έξι ώρες! Στην Αγγλία μπορεί να έχω διαθέσιμη το πολύ μια ώρα, ενώ είμαι αρκετά περιορισμένος και στο περιεχόμενο. Οφείλω ένα τεράστιο ‘ευχαριστώ’ στον Σπύρο από την Beat Elite που με έχει προσκαλέσει ουκ ολίγες φορές.
Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης που έχεις συναντήσει ή πρόκειται να συναντήσεις σε κάποια περιοδεία και θα επιδίωκες συνεργασία μαζί
του ;
Την 1η Αυγούστου παίζω στο Secret Sound Festival στη Σκύρο όπου θα βρεθώ με τον φίλο Blend Mishkin και καλώς εχόντων των πραγμάτων θα συναντήσω και τον Seanie T εκ των Dub Pistols. Είναι απίθανος στα φωνητικά της dancehall μουσικής και θα επιθυμούσα να δουλέψω μαζί του.
Σκέψεις για κάποια επερχόμενη δουλειά σου ;
Αυτό το διάστημα δουλεύω για το επόμενο album μου με την Nice Up! . Θα είναι επηρεασμένο εν γένει από τις μουσικές των soundsystems, με reggae/dancehall και hip hop ήχους που θα επεκτείνονται ως τη dubstep και την jungle. Ευελπιστώ ακόμη να υπάρξουν και αρκετές ιδιαίτερες συμμετοχές.
*soundsystem : Συνομοταξία από DJ’s , παραγωγούς και MC’s που αναπαράγουν και προωθούν μουσικές με βάση τη reggae, τη ska και την rocksteady (reggae-soul), σύμφωνα με τη τζαμαϊκανή κουλτούρα των ghettos του ’50 (και όχι με την έννοια του ‘ ηχοσυστήματος’).
H Beat Elite παρουσιάζει, για άλλη μια φορά στο ελληνικό κοινό, τον dj / producer της Nice Up! Records, Cut La Vis, σε συνέχεια του επιτυχημένου πενθήμερου tour του στην χώρα μας, τον περασμένο Οκτώβρη…
Ο «Mashup Maestro» από το Brighton έρχεται στην Ελλάδα για να βρεθεί στην σκηνή του Secret Sound Festival που θα λάβει χώρα στην Σκύρο, πλάι στους Dub Pistols και άλλους καταξιωμένους καλλιτέχνες.
Ακολουθήστε τις καλοκαιρινές «πατημασιές» του :
- 1/8 – Secret Soud Festival στο ‘Cook-Nara’ – Σκύρος
- 3/8 – Fortuna – Σούγια Κρήτης
- 7/8 – Parasol – Μυτιλήνη
Περισσότερες πληροφορίες για τη Σκύρο θα βρείτε εδώ.
Δικτυωθείτε :
facebook : https://www.facebook.com/cutlavis/
instagram : https://www.instagram.com/cutlavis/
twitter : https://twitter.com/cutlavis
soundcloud : https://soundcloud.com/dj-cut-la-vis
Επικοινωνία :
Beat Elite Productions
https://www.facebook.com/Beat-Elite-436083589882046
beateliteproductions@gmail.com