Ο σκηνοθέτης Γιώργος Λάνθιμος μπαίνει στον ρόλο του φωτογράφου για το περιοδικό V Magazine, φωτογραφίζοντας έναν άγγελο της Victoria’s Secret.
Δεν είναι λίγες οι φορές, που έχουμε δει σκηνοθέτες να μπαίνουν σε ρόλο φωτογράφου και το αντίστροφο. Γεγονός που δεν προξενεί έκπληξη, δεδομένου, ότι τα δύο καλλιτεχνικά πεδία συνδέονται με στενή συγγένεια. Αυτή τη φορά, πίσω από τον φωτογραφικό φακό, βρέθηκε ο Έλληνας σκηνοθέτης Γιώργος Λάνθιμος, φωτογραφίζοντας ένα editorial μόδας για το γνωστό περιοδικό V magazine.
Ο γνωστός σκηνοθέτης του Κυνόδοντα και του Αστακού, μας μεταφέρει την ιμπεριαλιστική του οπτική, αυτή τη φορά μέσα από τον φωτογραφικό φακό. Συγκεκριμένα, με μοντέλο τον γνωστό άγγελο της Victoria’s Secret, Taylor Hill, παρουσίασαν καλοκαιρινά μαγιό γνωστών σχεδιαστών.
Το γνωστό μοντέλο ποζάρει φορώντας μαγιό μέσα σε σπίτι στην Αγγλική Ύπαιθρο, το οποίο είναι το ιδανικό μέρος για να γίνει το καλοκαιρινό Ντεμπούτο των πιο καυτών μαγιό της σεζόν, σύμφωνα με το ίδιο το περιοδικό.
Το παράδοξο, ωστόσο -και μιλώντας για τον Λάνθιμο πως θα μπορούσε να λείπει το παράδοξο;!- δεν είναι η τοποθεσία της φωτογράφισης αλλά το σκηνικό που διαδραματίζεται μέσα στον σπίτι. Στις φωτογραφίες, δεν πρωταγωνιστεί μόνο η Taylor, αλλά και τα μέλη μίας αγγλικής οικογένειας.
Με πιο χαρακτηριστική την φιγούρα της γιαγιάς, το μοντέλο ποζάρει ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας, τα οποία άλλοτε αλληλεπιδρούν μαζί της, κοιτάζοντας την και χαμογελώντας της και άλλοτε φαίνονται να αγνοούν πλήρως την ύπαρξη της, συνεχίζοντας ο καθένας τις δραστηριότητες του ανεπηρέαστος.
Σε κάθε περίπτωση το στοιχείο του σουρεαλισμού είναι εμφανές σε κάθε λήψη. Δεν θα μπορούσε να λείπει άλλωστε, καθώς αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό της καλλιτεχνικής ταυτότητας του ίδιου του Λάνθιμου.
«Από τις προ-εφηβικές μνήμες ζεστών ημερών δίπλα στην πισίνα, στην εφηβική δυνατότητα να φοράς χωρίς ντροπή μπικίνι όλο το καλοκαίρι, στις πρώτες αναμνήσεις της νεανικής αγάπης, ο Γιώργος Λάνθιμος αναφέρεται στην φευγαλέα αίσθηση νεότητας και αθωότητας που κουβαλά συχνά το καλοκαίρι».
Τεχνικά, αυτό που προκαλεί ενδιαφέρον είναι η χρήση του μη μετωπικού φλας στις λήψεις με την γαλάζια ταπετσαρία. Όπως μπορεί να παρατηρήσει κανείς, η λάμψη έρχεται συνήθως από την αριστερή πλευρά του μοντέλου, ενώ το ελαφρύ βινιετάρισμα, που είναι φυσικό επακόλουθο της χρήσης φλας, δημιουργεί μία ενδιαφέρουσα ατμόσφαιρα στις λήψεις.
Ωστόσο οι φωτιστικές συνθήκες δεν είναι οι ίδιες σε όλες τις λήψεις. Σ’ εκείνες όπου υπάρχουν παράθυρα, ο Λάνθιμος πιθανόν να έχει χρησιμοποιήσει σταθερά φώτα σε συνδυασμό με το φυσικό φως ή και μόνο φυσικό φως. Το σίγουρο είναι, ότι απουσιάζει αισθητά το φλας, καθώς μπορεί κανείς να διακρίνει σκιάσεις σε πρόσωπο και λεπτομέρειες.
Ως τελικό αποτέλεσμά, ο Λάνθιμος μας παρουσιάζει φωτογραφίες άκρως κινηματογραφικές και πρωτότυπες, που αν μη τι άλλο ταιριάζουν στην φωτογραφία μόδας.