«Νομίζω ότι, αισθητικά, η καταγραφή της αυθόρμητης δράσης, παρά το προσεκτικό στήσιμο της εικόνας, είναι η πιο έγκυρη και εκφραστική χρήση της φωτογραφίας»- Stanley Kubrick
Πολύ πριν γίνει γνωστός για τα: Κουρδιστό Πορτοκάλι, Dr. Strangelove, Λάμψη & Μάτια Ερμητικά Κλειστά, o 17χρόνος τότε Stanley Kubrik πειραματίστηκε με την φωτογραφία, δουλεύοντας ως φωτογράφος στο περιοδικό LOOK.
Δεξιοτέχνης σε κάθε του εμπλοκή με την camera, θα εκμεταλλευτεί την συγκυρία και το 1945, θα πουλήσει την πρώτη του φωτογραφία για 25$, στο LOOK. Η λήψη του, απαθανάτιζε την απογοήτευση και την θλίψη ενός εφημεριδοπώλη για τον θάνατο του προέδρου Ρούσβελτ. Γεγονός που θα σημάνει το ξεκίνημα της σύντομης φωτογραφικής του καριέρας και την μετέπειτα κινηματογραφική του πορεία.
“Σκεφτείτε ιδέες για ιστορίες, έπειτα βγείτε έξω και φωτογραφίστε τις και στην συνέχεια στείλτε τις στα περιοδικά.Ήμουν τυχερός. Το κατάλαβα, όταν ακόμα ήμουν νέος”.- Stanley Kubrick, 1948
Θα αποτελέσει τον νεότερο φωτογράφο του περιοδικού LOOK μέχρι το 1950, όπου και σταμάτησε να εργάζεται γι’ αυτό, ώστε να κυνηγήσει τα κινηματογραφικά του όνειρα. Σε διάστημα 5 χρόνων, κατάφερε να αφήσει πίσω του ένα αξιόλογο αρχείο, μεγαλύτερο των 10,000 αρνητικών και των 27,000 λήψεων.
Ανάμεσα στο οποίο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρώιμη σειρά του το 46′, στο υπόγειο σιδηρόδρομο της Νέας Υόρκης.
«[…]Συχνά τραβούσε στα κρυφά, έκρυβε την μηχανή του σε μία χάρτινη σακούλα με μία τρύπα στην μέση […]».- Flavorwire
Οι φωτογραφίες του εμπεριέχουν τα στοιχεία του αυθορμητισμού, του καθημερινού βίου, της ομορφιάς και του δράματος- είτε αυτό εκφράζεται ανθρώπινα είτε καλλιτεχνικά. Οι λήψεις του, παρότι πρώιμες, μαρτυρούν το ταλέντο του στην εικόνα, και ίσως αποτέλεσαν τον καλύτερο οιωνό για την μετέπειτα εξέλιξη του.
Με το έργο του, ο Stanley Kubrik, μας υποδεικνύει πως η ανάμειξη των διαφόρων πεδίων τέχνης, είναι εφικτή. Πολυπράγμων και ταλαντούχος με ότι καταπιάστηκε, μας χάρισε πολλές ιστορίες, άλλοτε αποτυπωμένες σε φωτογραφικό φιλμ και άλλοτε σε κινηματογραφικό.