Site icon Frapress

20 απαγορευμένα εξώφυλλα album της Αμερικής

Εξώφυλλα album γνωστών καλλιτεχνών που προκάλεσαν αντιδράσεις λόγω του περιεχομένου τους στην – συχνά – πουριτανιστική αμερικανική κοινωνία.

Οι παλαιότεροι Ευρωπαίοι άποικοι της Βόρειας Αμερικής ήταν αρκετά πουριτανοί, παρά την σεξουαλική επανάσταση και το μισό αιώνα rock & roll, οι ΗΠΑ διατηρούν ακόμα τις παραδόσεις της συντηρητικής ηθικολογίας. Πολλοί μουσικοί προσπάθησαν να ωθήσουν τα όρια της κοινωνίας μέσα από τα εξώφυλλα album τους.

Αυτό που κατάλαβαν είναι ότι η κοινωνία μπορεί να αντισταθεί στην αλλαγή. Εδώ θα δείτε τα 20 πιο γνωστά απαγορευμένα εξώφυλλα album: Ο λόγος που κόπηκαν αφορά στα αηδιαστικά σκίτσα με τουαλέτες, γυμνό και τρόμο.

Alice Cooper, ‘Love It to Death’ (1971)


Ο Alice Cooper προβαίνει σε σημαντικές ανακαλύψεις με το τρίτο του album, το οποίο περιλαμβάνει το τραγούδι «I am Eighteen». Αλλά, δέχτηκε επίκριση για το παιδικό τέχνασμα στη φωτογραφία του album: ο Cooper τύλιξε την κάπα γύρω του και άφησε τον αντίχειρά του να εμφανίζεται μόνος έξω και να μοιάζει σαν να κρέμεται το γεννητικό του όργανο. Γι’ αυτό το λόγο, έβαψαν από πάνω ολόκληρο το χέρι του.

The Beatles, ‘Yesterday and Today’ (1966)


Οι καιροί έχουν αλλάξει: η εικόνα με τους Beatles σε άσπρα κοστούμια να ποζάρουν με φέτες κρέατος και αποκεφαλισμένες κούκλες μωρών τώρα μοιάζει μικρή πρόκληση. Μπορεί να διαμαρτυρήθηκαν στον πόλεμο του Βιετνάμ, μπορεί να παραπονέθηκαν για τη δισκογραφική τους εταιρεία ότι ανακάτεψε και αναπακετάρισε τα album τους για την αμερικανική αγορά ή μπορεί να επιδίδονταν σε λίγο dark humor.

Στις ΗΠΑ, όμως, η αρνητική αντίδραση για το εξώφυλλο ήταν τόσο έντονη που η Capitol έπρεπε να ανακαλέσει 750.000 αντίγραφα και να αντικαταστήσει την εικόνα με μια ανώδυνη φωτογραφία του συγκροτήματος σε μια βαλίτσα.

Blind Faith, ‘Blind Faith’ (1969)


Το συγκρότημα των Eric Clapton-Steve Winwood δεν είχε όνομα μέχρι που αντίκρισαν το εξώφυλλο για το album τους, του οποίου ο φωτογράφος, Bob Seidemann, αποκαλούσε Blind Faith (Τυφλή Πίστη): ένα κορίτσι 11 χρονών χωρίς την μπλούζα του, η αθωότητά του αντιφατικό στοιχείο με το τεχνολογικό παιχνίδι στα χέρια του. Το μοντέλο, Mariora Goschen, λέει ότι της υποσχέθηκαν ένα άλογο για να ποζάρει σε αυτή τη φωτογραφία, αλλά της έδωσαν μόνο 40 λίρες.

Στις ΗΠΑ, η εικόνα μια έφηβης topless προκάλεσε τέτοιο σκάνδαλο, αν και όχι τόσο έντονο όσο θα προκαλούσε τώρα, που η δισκογραφική εταιρεία προώθησε επιπλέον μια έκδοση με φωτογραφία του συγκροτήματος.

David Bowie, ‘Diamond Dogs’ (1974)


Στο μπροστινό εξώφυλλο, ο David Bowie απλά φαινόταν φρικτός. Τελικά, αποκαλύφθηκε ότι ήταν η μισή από μια διπλωμένη εικόνα ενός Βέλγου ζωγράφου, του Guy Peellaert, και το οπισθόφυλλο έδειχνε ότι ο Bowie είχε το σώμα ενός σκύλου. Ολόκληρο. Με το πέος του. Το πίσω μέρος του τετράποδου ευνουχίστηκε σύντομα, αφού χρωματίστηκε πάνω από το απεικονιζόμενο σκυλίσιο βουβώνα του Bowie.

Funkadelic, ‘The Electric Spanking of War Babies’ (1981)


Οι Warner Bros δεν ήθελαν να κυκλοφορήσουν αυτό το album των Funkadelic ως διπλό, οπότε ο George Clinton το μείωσε σε single. Επίσης, απέρριψαν το εξώφυλλο του Pedro Bell που απεικόνιζε μια γυμνή γυναίκα σε ένα φαλλοειδές διαστημόπλοιο. Ο Bell κάλυψε το περισσότερο από αυτό με πράσινο χρώμα και άφησε το μήνυμα, προς τ’ αριστερά: ” Ω κοιτάξτε! Το εξώφυλλο που «ΑΥΤΟΙ» ήταν ΠΟΛΥ ΦΟΒΙΣΜΕΝΟΙ να τυπώσουν”.

Lynyrd Skynyrd, ‘Street Survivors’ (1977)


Το πέμπτο studio album των Lynyrd Skynyrd κυκλοφόρησε στις 17 Οκτωβρίου 1977. Τρεις μέρες μετά, το αεροπλάνο του συγκροτήματος συγκρούστηκε στο Μισσισσίπι, με αποτέλεσμα το θάνατο τριών μελών του, συμπεριλαμβανομένου και του αρχηγού τους Ronnie Van Zant.

Το γεγονός αυτό έκανε το εξώφυλλο του συγκροτήματος που στεκόταν μπροστά από τις φλόγες, να φαίνεται πολύ χαμηλής ποιότητας. Το συγκρότημα δεν άλλαξε τον τίτλο του, Street Survivors, που ήταν και αυτό προβληματικό, αλλά αντικατέστησε τη φωτογραφία με ένα απλό μαύρο φόντο.

The Mamas and the Papas, ‘If You Can Believe Your Eyes and Ears’ (1966)


Το αρχικό εξώφυλλο για το πρώτο album των Mamas and the Papas τους απεικόνιζε όλους μαζί στριμωγμένους σε μια μπανιέρα, με τη Michelle Phillips να τεντώνεται κατά μήκος των τριών ανδρών. Επειδή, όμως, η φωτογραφία πραγματικά τραβήχτηκε σε μπάνιο, περιελάμβανε και μια τουαλέτα, που ήταν taboo. Η τουαλέτα σκιάστηκε με ένα τετράγωνο και στο τέλος κόπηκε τελείως.

Roger Waters, ‘The Pros and Cons of Hitch Hiking’ (1984)


Η παραδοσιακή λογοκρισία απεφάνθει αρνητικά για το πρώτο solo album του πρώην Pink Floydster: “Αν οι άνθρωποι προσβάλλονται από τη θέα του πίσω μέρους μιας ξανθιάς που κάνει ωτοστόπ γυμνή με εξαίρεση τα κόκκινα παπούτσια και το κόκκινο σακίδιο, τότε απλά βάλτε ένα μαύρο τετράγωνο πάνω απ’ τα οπίσθιά της.”

Rolling Stones, ‘Beggars Banquet’ (1968)


Οι τουαλέτες ήταν ακόμα taboo το 1968. Τόσο που η δισκογραφική των Stones απέρριψε τη φωτογραφία του εξωφύλλου που απεικόνιζε ένα τοίχο μπάνιου γεμάτο graffiti μιας αντιπροσωπείας Porsche στο Λος Άντζελες. Τελικά αντικαταστάθηκε από ένα απλό άσπρο φόντο με μαύρα πλάγια επίσημα γράμματα. Ως αποτέλεσμα, το album καθυστέρησε μήνες και η αυθεντική φωτογραφία δε δημοσιεύτηκε μέχρι τη δεκαετία του ’80.

Spinal Tap, ‘Smell the Glove’ (1982)


Επιστημονικής φαντασίας, αλλά κλασικό: στην ταινία «This is Spinal Tap», ένα από τα πιο γνωστά συγκροτήματα της Αγγλίας έζησε την απόρριψη του εξωφύλλου του από τη δισκογραφική του που αντικαταστάθηκε από ένα σκέτο μαύρο φόντο.

Το αρχικό εξώφυλλο; «Μια λαδωμένη, γυμνή γυναίκα στα τέσσερα με κολάρο σκύλου γύρω απ’ το λαιμό της και ένα λουρί και ένα αντρικό χέρι να εκτείνεται τόσο ώστε να τη συγκρατεί στο λουρί και να της δίνει με το άλλο χέρι να μυρίσει ένα μαύρο γάντι».

Guns N’ Roses, ‘Appetite for Destruction’ (1987)


Το album πήρε τον τίτλο του από τον πίνακα του Robert Williams που αρχικά ήταν εξώφυλλό του: ένας ρομποτικός βιαστής που πρόκειται να λάβει τη δίκαιη τιμωρία του από ένα μεγαλύτερο ρομπότ-αρπακτικό. Μετά από παράπονα, το συγκρότημα αντικατέστησε την εικόνα με μια φωτογραφία των πέντε μελών να απεικονίζονται με κρανία.

Η αντιπαράθεση θα μπορούσε να είναι χειρότερη: ο Axl Rose ήθελε εξαρχής το εξώφυλλο να απεικονίζει την έκρηξη του διαστημικού λεωφορείου Challenger.

Jane’s Addiction, ‘Ritual de lo Habitual’ (1990)


Το εξώφυλλο των Ritual είναι φωτογραφία ενός διοράματος που δημιούργησε ο τραγουδιστής Perry Farrell, που τον απεικονίζει σ’ ένα όργιο για το οποίο τραγουδά στο “Three Days”. Ωστόσο, το γυμνό, και του άνδρα και των γυναικών, έκανε πολλούς καταστηματάρχες να αηδιάσουν, οπότε και αυτό το συγκρότημα αντικατέστησε το εξώφυλλο με ένα άσπρο φόντο και το κείμενο της Πρώτης Τροποποίησης.

Kanye West, ‘My Beautiful Dark Twisted Fantasy’ (2010)


Ο Kanye West είπε στον καλλιτέχνη George Romo ότι ήθελε να έχει ένα εξώφυλλο album που θα το απαγορευόταν. Ο Romo του έδωσε ένα σχέδιο με τον West γυμνό κάτω από μια γυμνή γυναίκα, που είχε φτερά αντί για χέρια και πουά ουρά. Η αποστολή εξετελέσθη: όταν κάποιοι καταστηματάρχες δεν το δέχτηκαν, ο West αντικατέστησε το εξώφυλλο βάζοντας μια μπαλαρίνα.

Master P, ‘Ghetto D’ (1997)


Ο αυθεντικός τίτλος ήταν Ghetto Dope και το αυθεντικό εξώφυλλο απεικόνιζε έναν άντρα να καπνίζει μια πίπα κρακ.. Για να εξασφαλίσει τη ευρεία διανομή του, ο Master P έκοψε τον τίτλο και επινόησε έναν νέο εξώφυλλο: ένα άθλιο ψηφιακό κολάζ με φλόγες.

Nirvana, ‘In Utero’ (1993)


Το τραγούδι «Rape me» (Βίασέ με) ήταν πολύ προκλητικό για τις Walmart και K-Mart, που δεν πουλούσαν το album In Utero εξαιτίας αυτού. Ή για να είμαστε πιο ακριβείς, ο τίτλος ήταν πολύ προκλητικός. Όταν το συγκρότημα τον άλλαξε στο οπισθόφυλλο με τον τίτλο Waif Me , χωρίς ν’ αλλάξει τη μουσική, το album βρέθηκε στα ράφια των καταστημάτων.

Pantera, ‘Far Beyond Driven’ (1994)


Ποια εικόνα επέλεξαν για το εξώφυλλο του έβδομου album τους, οι Pantera για να δείξουν την άποψή τους για το σύγχρονο κόσμο; Ένα τρυπάνι να διαπερνά το κόλον, φυσικά! Πολύ γρήγορα αντικαταστάθηκε από ένα τρυπάνι να εισέρχεται στο μέτωπο ενός ανθρώπου. Καταλαβαίνετε τη σχέση;

Poison, ‘Open Up and Say…Ahh!’ (1988)


Το αρχικό εξώφυλλο για το δεύτερο album των Poison: μια γυναικεία φιγούρα με κόκκινο δέρμα, ογκώδη μαλλιά και ακόμα μεγαλύτερη γλώσσα σαν δαίμονας. Ήταν περισσότερο περίεργο, παρά σεξουαλικό ή σατανικό, αλλά κάτω από πίεση, το συγκρότημα το άλλαξε, καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος της εικόνας, ώστε ο απλός παρατηρητής να έβλεπε τίποτα περισσότερο από τα μάτια.

Sky Ferreira, ‘Night Time, My Time’ (2013)


Για το πρώτο της album, η Ferreira απέρριψε τη συμβουλή της ίδιας της της δισκογραφικής που είχε επιλέξει μια κοινότοπα στυλιζαρισμένη φωτογραφία του εαυτού της, προτιμώντας τη φωτογραφία του Gaspar Noé με εκείνη στο ντους, να φαίνεται επιφυλακτική και ευάλωτη. Για να την κάνει πιο αποδεκτή για τα likes στο iTunes, η δισκογραφική της δημοσίευσε, επίσης, μια έκδοση που στρατηγικά δεν έδειχνε τη θηλή της.

Tad, ‘8-Way Santa’ (1991)


Το απίθανο εξώφυλλο του album 8-Way Santa θεωρήθηκε τέχνη: μια φωτογραφία από ένα κατάστημα με μεταχειρισμένα είδη από ένα λαμπερό ζευγάρι, όπου ένας τριχωτός τύπος χωρίς πουκάμισο θωπεύει το στήθος της κοπέλας του. Δυστυχώς, το ζευγάρι δεν ευχαριστήθηκε με τη μη εγκεκριμένη χρήση της φωτογραφίας τους στο album. Έκαναν μήνυση και η Sub Pop αντικατέστησε το εξώφυλλο με μια κοινότυπη εικόνα με το συγκρότημα να στέκεται μπροστά από αγελάδες.

Van Halen, ‘Balance’ (1995)

Το συγκεκριμένο εξώφυλλο, που με τη βοήθεια του Photoshop ένωσε τα δίδυμα στην τραμπάλα, ήταν απλά ενοχλητικό. Σε αυτό στόχευε και το συγκρότημα, ενδεχομένως. Ωστόσο, πολύς κόσμος ήταν σύμφωνος με το να κυκλοφορήσει σε συγκεκριμένες περιοχές το album με μόνο το ένα παιδί.

 

Πηγή: rollingstone

Σχόλια

Exit mobile version