Εν αναμονή της κυκλοφορίας του Xbox One στην Κίνα τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και του Playstation 4 μετά από λίγο καιρό, το κινέζικο portal NetEase εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και προχώρησε στην διεξαγωγή μίας έρευνας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι Κινέζοι ενδιαφέρονται περισσότερο για το PS4.
Η online αυτή έρευνα είχε αναρτηθεί εντός ενός άρθρου το οποίο μιλούσε για την πρώτη επίσημη παρουσίαση του Playstation 4 στην χώρα και το ερώτημα προς τους χρήστες ήταν “ποιο σύστημα προτιμούν”. Οι διαθέσιμες επιλογές ήταν το PS4, το Xbox One, το Ps Vita, το Vita Tv, όλα ή κανένα.
Από τις 6488 απαντήσεις (μέχρι την στιγμή της συγγραφής του άρθρου) το 57,3% είχε δηλώσει πως θα αγόραζε το Playstation 4 ενώ μόλις το 10% έδειξε ενδιαφέρον για το αντίστοιχο σύστημα της Microsoft.
Τα λοιπά αποτελέσματα έδειχναν ένα 6% το οποίο θα προμηθευόταν ευχαρίστως το Playstation Vita και το Vita TV και ένα 6% με πρόθεση να αγοράσει όλα τα συστήματα.
Εάν κάποιος λάβει σοβαρά υπόψη του τα αποτελέσματα τότε καταλήγει στο συμπέρασμα πως το Playstation ενδιαφέρει περισσότερο τους καταναλωτές της χώρας από το Xbox, κάτι το οποίο είναι απολύτως φυσιολογικό. Η Sony υπήρξε στην χώρα και δραστηριοποιείτο πολύ καιρό πριν από την Microsoft στον χώρο του gaming ενώ είχε κυκλοφορήσει και την πετυχημένη παιχνιδομηχανή της, το δεύτερο σύστημά της οικιακής ψυχαγωγίας, το Playstation 2 στην Κίνα. Επομένως, οι Κινέζοι gamers είναι αρκετά πιο εξοικειωμένοι με αυτή την εταιρεία. Ακόμα και τα φορητά συστήματα της είναι δημοφιλή στην Κίνα, αν και ποτέ δεν κυκλοφόρησε επίσημα κάποιο από αυτά στην χώρα. Αντιθέτως, τα Xbox και Xbox 360 δεν κυκλοφόρησαν ποτέ στην Κίνα.
Και οι δύο παιχνιδομηχανές θα κυκλοφορήσουν χάρη σε συμφωνίες εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις “περιοχές ελεύθερου εμπορίου της Σαγκάης” (Shangai Free Trade Zone), καθώς, όπως είναι γνωστό, τέτοιου είδους συστήματα δεν επιτρέπονται στην Κίνα. Σε εκείνες της επίλεκτες περιοχές της ζώνης ελεύθερου εμπορίου, όμως, επιτρέπεται η εισαγωγή κάθε είδους προϊόντος οπότε όσοι κάτοικοι της χώρας ενδιαφέρονται θα μπορέσουν να προμηθευτούν από εκεί το σύστημα της επιλογής τους.
Άσχετα από το ποιο σύστημα τελικά θα κυριαρχήσει στις πωλήσεις, οι πραγματικά κερδισμένοι στο τέλος θα είναι οι Κινέζοι gamers.