Το διήμερο σεμινάριο από την College Link και οι εντυπώσεις μας από αυτό:

Το Digital Marketing έχει μπει εδώ και αρκετό καιρό στη ζωή της καθημερινότητάς μας. Με το τέλος του 2016 είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα διήμερο σεμινάριο το οποίο διοργανώθηκε από την College Link. Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία για 2η φορά και σκοπό είχε τη διήμερη εκπαίδευση νέων που ενδιαφέρονται να βρουν άμεσα εργασία στον κλάδο του Digital Marketing.

Μέσα από διαδραστικές παρουσιάσεις, ειδικευμένοι επαγγελματίες στο χώρο, είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν ο καθένας από τη δική του σκοπιά το αντικείμενο του Digital Marketing. Οι παρευρισκόμενοι είχαμε την ευκαιρία να θέσουμε τα δικά μας ερωτήματα, αλλά και να διατυπώσουμε τις απόψεις μας για ότι ακούσαμε, κάτι που βοήθησε πολύ στην επίτευξη μιας πετυχημένης χαρτογράφησης του Digital Marketing σε μόλις δύο μέρες.

Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, υπήρξε η δυνατότητα networking, αλλά και κατ’ ιδίαν συζητήσεων με τους εκπαιδευτές. Παράλληλα, στο τέλος του εκπαιδευτικού σεμιναρίου εκπρόσωποι εταιρειών έδιναν την ευκαιρία για πραγματοποίηση on the spot συνέντευξης για θέσεις που αφορούσαν στο Digital Marketing.

Digital Marketing

Αυτό που τράβηξε τη δική μου προσοχή και μάλιστα βρίσκω συναρπαστικό είναι ότι από τότε που ξέσπασε -αυτό που επικράτησε να λέγεται- ”Digital Revolution” δεν είναι διακριτά τα όρια για το τι ακριβώς είναι το Digital Marketing. Μετά την παρακολούθηση του συγκεκριμένου σεμιναρίου τείνω να πιστεύω πως το Digital Marketing είναι περισσότερο ένας συνδυασμός από στοιχεία που προέρχονται από διαφορετικές επιστήμες, παρά μία επιστήμη από μόνο του.

Ο συνδυασμός αυτός ωστόσο είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο το οποίο απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις, αντιληπτική ικανότητα, υψηλή τάση δημιουργικότητας και ικανότητα διαχείρισης και παρακολούθησης πολλών διαφορετικών στοιχείων ταυτόχρονα.

Στο τέλος του κειμένου, δίνεται ένας χάρτης που περιλαμβάνει όλα όσα παρατηρήσαμε μέσα στις δύο μέρες του σεμιναρίου και που πρεσβεύουν σε μεγάλο βαθμό μία συνολική επισκόπηση των στοιχείων που απαρτίζουν το Digital Marketing σήμερα.

Καθώς το αντικείμενο του Digital Marketing είναι ακόμα κάτι πολύ νέο, η πρώτη παρουσίαση από τον Κο Στέφανο Κατσίμπα της Venture Friends είχε στόχο την εισαγωγή μας στο χώρο εξηγώντας ορισμένα γενικά στοιχεία. Στη συνέχεια έλαβε χώρα η δεύτερη ομιλία από τον CEO της Contact Pidgeon Κο Γιώργο Μοιρώτσο. Ο συγκεκριμένος ομιλητής σε μία εξαιρετική παρουσίαση μίλησε για το email marketing και πως αυτό μπορεί να επηρεάσει ξεχωριστά τα αποτελέσματα μίας επιχείρησης λειτουργώντας ναι μεν υποστηρικτικά, αλλά συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ανάπτυξη της επιχείρησης. Ο συγκεκριμένος ομιλητής έθεσε τη σημασία των analytics στο Digital Marketing κάτι που έπραξαν και ορισμένοι από τους ομιλητές στη συνέχεια. Μέσα από DOs και DONTs ο Κος Μοιρώτσος παρουσίασε πως δημιουργείται μία πετυχημένη email καμπάνια στο διαδίκτυο και τι ακριβώς χρειάζεται για να καταλάβουμε τις ανάγκες του κοινού στο οποίο κάθε φορά απευθυνόμαστε.

Στη συνέχεια, τη σκυτάλη των παρουσιάσεων πήραν δύο ομιλητές από τη Google. Πρώτος ο Κος Αριστοτέλης Βλάχος παρουσίασε τα AdWords και εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο αλγόριθμος της Google για την προβολή των διαφημίσεων, ενώ στη συνέχεια η Κα Σπυριδούλα Δρακοπούλου παρουσίασε ενδιαφέροντα στοιχεία για τον τρόπο λειτουργίας του YouTube.

Η πρώτη μέρα έκλεισε με την παρουσίαση από την Κα Σόλιμαν της Digital Minds, η οποία μίλησε για τη δημιουργία περιεχομένου στο YouTube και την διαχείριση καναλιών σε αυτό. Στην ομιλία της ανέφερε χαρακτηριστικά ότι οι νέοι σήμερα δεν έχουν τη λέξη offline στο λεξιλόγιό τους, ενώ με τη χρήση της διαδραστικής πλατφόρμας kahoot.it όλοι οι συμμετέχοντες είχαμε την ευκαιρία να απαντήσουμε σε ένα κουίζ ερωτήσεων.

Digital Marketing

Η δεύτερη μέρα μας βρήκε αρκετά πιο ζεστούς καθώς εκτός από τη μεταξύ μας αλληλεπίδραση, είχαμε την ευκαιρία να εντρυφήσουμε ακόμα περισσότερο στην πληροφορία του σεμιναρίου. Με την παρουσίαση του Κου Γιώργου Σωτηρόπουλου από τη Linkwise δόθηκε έμφαση στον τρόπο με τον οποίο ένας διαφημιζόμενος μπορεί να μπαίνει μέσα στα περιεχόμενα των publishers. Η επεξήγηση ακρωνύμων μέσα από απτά παραδείγματα και οι απαντήσεις σε ερωτήσεις έδειξαν τη σημασία του affiliate marketing για τη δημιουργία μίας επιπρόσθετης δομής χρηματικών ροών για ένα website.

Τέλος, ο Κος Κόσσυβας Αλέξανδρος από την Sleed μέσα από δύο πολύ αναλυτικές και επεξηγηματικές παρουσιάσεις μίλησε για τη διαφήμιση στα Social Media, αλλά και τα analytics. Και οι δύο παρουσιάσεις αυτές συνόψισαν με τον καλύτερο τρόπο τον σκοπό του σεμιναρίου και ανέδειξαν τον διαρκώς αναπτυσσόμενο τομέα του Digital Marketing. Η διαφήμιση στα Social Media είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για χάρη του οποίου οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς (Google, Facebook) έχουν φροντίσει να δημιουργήσουν τις δικές τους πιστοποιήσεις.

Επιπλέον η γνώση του τρόπου δημιουργίας μίας επιτυχημένης διαφήμισης σε οποιοδήποτε από τα Social Media αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για όποιον αναζητά σχετική εργασία. Τέλος, η σημαντικότητα της κατανόησης των analytics μπορεί να φανερώσει όλους εκείνους τους λόγους που μία προσπάθεια αποφέρει ή όχι τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Κάνοντας quote τον ίδιο τον Κο Κόσσυβα, «τα analytics είναι η παρακαταθήκη μίας εταιρείας».

Το πρόγραμμα της διήμερης εκπαίδευσης είχε ως εξής:

  • Digital Marketing Overview – Venture Friends
  • Email Marketing – Contact Pigeon
  • YouTube Advertising – Google
  • AdWords Fundamentals – Google
  • Content Creation on YouTube – Digital Minds
  • Affiliates Marketing – Linkwise
  • Advertising on Social – Sleed
  • Web Analytics – Sleed

Με το πέρας της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες λάβαμε και το σχετικό πιστοποιητικό παρακολούθησης, ενώ από την πλευρά τους οι διοργανωτές από την College Link μας υποσχέθηκαν ακόμα περισσότερες αντίστοιχες δράσεις, αλλά και ανακοίνωση νέων θέσεων εργασίας μέσω της πλατφόρμας τους.

Σύνοψη:

Αν προσπαθούσαμε να συνοψίσουμε το Digital Marketing με βάση όσα ακούσαμε στην εκπαιδευτική διημερίδα, αυτό θα ήταν με βάση και την εικόνα εξωφύλλου του κειμένου στα 7 παρακάτω στοιχεία.

Digital Marketing

Ο χάρτης του Digital Marketing όπως τον είδαμε στο “It’s all Digital 2”.

  1. Smart Screen
    • Η εξέλιξη που ήρθε μέσα από την ψηφιακή επανάσταση των τελευταίων δεκαετιών στόχο έχει να προσαρμόσει τη ροή πληροφορίας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μέσα από τους υπολογιστές μας, τα κινητά μας και γενικότερα οποιαδήποτε οθόνη έχει στόχο να διαμοιράσει πληροφορίες σε εμάς.
  2. Content Creation
    • Η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου είναι ίσως από τα δυσκολότερα και πιο απαιτητικά κομμάτια για το οποίο χρειάζεται προετοιμασία, ειδικός χρονικός προγραμματισμός και έρευνα.
  3. Email Marketing
    • Η υποστηρικτική χρήση του email μέσα από στοχευμένες καμπάνιες, μπορεί να επιφέρει αποτελέσματα όταν όλες οι υπόλοιπες προσπάθειες αποτυγχάνουν.
  4. Affiliate Marketing
    • Με τη χρήση του συνεργατικού marketing, δίνεται η δυνατότητα στους διαφημιζόμενους να επηρεάσουν το περιεχόμενο των publishers, χωρίς ωστόσο να διαταράξουν την ποιότητα του περιεχομένου. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μία επιπρόσθετη χρηματοροή εσόδων.
  5. Advertisements
    • Η εξέλιξη των γνωστών μας διαφημίσεων περιλαμβάνει ένα σύνολο από στοιχεία που καθιστά όποιον τα γνωρίζει αστέρι της αγοράς. Οι διαφημίσεις στα Social Media δημιουργούν τεράστιες ροές εσόδων και προσαρμόζονται ανάλογα με τις προτιμήσεις των χρηστών.
  6. Social Media
    • Το Digital Marketing οφείλει σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξή του στη ραγδαία ανάπτυξη των Social Media τα τελευταία χρόνια. Η γνώση και κατανόηση της λειτουργίας κάθε διαφορετικού Social Media μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη γνώση για κάποιον ο οποίος δραστηριοποιείται στο χώρο, ώστε να ξέρει τη δύναμη του κάθε μέσου ξεχωριστά και τι μπορεί να πετύχει με το ένα και τι με το άλλο.
  7. Web Analytics
    • Ίσως το σημαντικότερο στοιχείο από όλα τα παραπάνω. Η παρακαταθήκη μίας επιχείρησης όπως αναφέρθηκε. Τα analytics ανά πάσα στιγμή μπορούν να αποτυπώσουν την πραγματική εικόνα και να στοχεύσουν το πρόβλημα. Η ικανότητα ανάγνωσης των στοιχείων που τα απαρτίζουν εξασφαλίζει ολιστική άποψη και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την εξεύρεση της καλύτερης δυνατής λύσης.
Digital Marketing

Στο τέλος της δεύτερης μέρας μαζί με όλους τους συμμετέχοντες, τους ομιλητές και τους διοργανωτές από την College Link.

Σχόλια